name | autoweek.cz

Toyota předchází kolizím při parkování

Toyota předchází kolizím při parkování

09.01.2013 | Vladimír Rybecký | Trendy

Toyota představila dva nové bezpečnostní systémy Intelligent Clearance Sonar a Drive-start Control, které mají snížit počet kolizí při parkování.

Systém inteligentního sonarového zaměření bezpečné vzdálenosti ICS (Intelligent Clearance Sonar) je zkonstruován tak, aby zjišťoval překážky mimo zorný úhel řidiče a v případě hrozící kolize vůz samočinně zabrzdil. Při zjištění překážky sonar vydá výstražný signál, omezí výkon motoru nebo elektromotoru (u hybridu) a samočinně aktivuje brzdy.

Systém ovládání jízdy a startu DSC (Drive-start Control) ovládá výkon motoru tak, aby vyloučil kolize, ke kterým může dojít v důsledku chybného zařazení nebo nesprávného sešlápnutí pedálu ve chvíli, kdy je vůz v klidu nebo se pohybuje pomalu. Ovládací systém vydá varovný signál a sníží výkon motoru nebo elektromotoru jakmile zjistí jakékoli nezvyklé nebo chybné zařazení rychlostních stupňů.

Podobné systémy možná mohou u někoho vzbudit úsměv, ale americký Národní úřad pro dálniční dopravu NHTSA prosazuje aby se co nejdříve staly povinnou výbavou aut. Nejen Toyota, ale většina automobilek působících v USA je už má připraveny.

Toyota kromě toho představila nový systém zabraňující kolizi PCS (Pre-Crash Safety), jenž pomáhá zabránit kolizím ve vysokých rychlostech. Nový PCS systém používá radar šířící vlny v řádu milimetrů, které zjišťují riziko kolize s vozidlem jedoucím vpředu a varují řidiče zvukově a vizuálně jej upozorní, že by měl brzdit. Jakmile jsou brzdy aktivovány, PCS umožní zpomalení až o 60 km/h a zdvojnásobí brzdicí sílu. Pokud k aktivaci brzd nedojde, systém PCS spustí samočinné zpomalení o 15 až 30 km/h.