name | autoweek.cz

Toyota prodala přes 8 milionů hybridních vozů

Toyota prodala přes 8 milionů hybridních vozů

24.08.2015 | Vladimír Rybecký | Tiskové zprávy

Téměř polovina hybridních aut se prodala v  Japonsku. V  Evropě se prodalo přes 930 tisíc hybridních vozů. Nejprodávanější v  Evropě byl Prius s téměř 280 000 kusů, druhý byl hybridní Auris s 230 000 vozy.
První hybridní vozy značky Toyota se začaly prodávat v Japonsku v roce 1997. Během prvního roku si jich zákazníci koupili 300. Už rok poté se jejich prodej zvýšil téměř 59x na 17 600 aut. Doposud se celosvětově prodalo 8 048 400 hybridních Toyot. 
 
Přitom začátky nebyly jednoduché. Tým konstruktérů nemohl po celých 49 dnů přinutit první prototyp Toyoty Prius, aby se vůbec rozjel „Neměli jsme ani ponětí, v čem je problém, takže jsme každý den pracovali do noci, abychom tomu přišli na kloub. Nakonec jsme vůz kolem Vánoc rozjeli, ale urazili jsme jen 500 m,“ vzpomíná na začátky hybridních vozů Takeši Učijamada, prezident společnosti Toyota Motor.
 
To bylo v roce 1995, kdy hybridy byly zatím nevyzkoušené experimentální stroje s mlhavou budoucností. Nyní, v roce 2015, Toyota může oznámit, že prodej jejích hybridních vozů přesáhl 8 milionů (včetně hybridních vozů s technologií plug-in), přičemž od posledního milionového milníku uběhlo pouhých 10 měsíců.
 
Pro lepší představu, co může těchto 8 milionů vozů představovat pro životní prostředí i pro samotné majitele hybridních automobilů, Toyota vypočítala, že do letošního 31. července její hybridní vozidla pomohla ušetřit přibližně 58 milionů tun emisí CO2 v porovnání s vozy podobné velikosti poháněnými klasickým zážehovým motorem. Toyota rovněž odhaduje, že její vozy s hybridním pohonem pomohly ušetřit přibližně 22 miliardy litrů benzinu v porovnání s vozy srovnatelné velikosti a jízdních výkonů poháněnými klasickým zážehovým motorem.
 
Hybridy si již našly své stabilní místo v garážích majitelů po celém světě. Od uvedení modelu Prius v roce 1997 Toyota postupně rozšiřovala svoji nabídku hybridních modelů - od kompaktního Yarisu Hybrid až po nedávno ohlášenou Toyotu RAV4 Hybrid. K tomuto datu Toyota na více než 90 trzích světa nabízí celkem 30 různých osobních modelů s hybridním pohonem a jeden hybridní model s technologií plug-in.
 
Jen během posledního roku představila Toyota několik nových hybridních modelů: Esquire Hybrid (pouze pro Japonsko), Lexus RC 300h a nedávno uvedený model Sienta Hybrid. Další nové hybridní modely, jako např. Corolla Hybrid, Levin Hybrid (pouze pro Čínu) a RAV4 Hybrid, se připravují. Nabídka se bude i nadále rozšiřovat. Modelovou řadu Toyoty obohatí hybridní vozy, které se objeví na největším počtu trhů v dosavadní historii.
 
Toyota prosazuje jako základní ekologickou technologii 21. století hybridní pohon, včetně všech komponentních technologií nezbytných k vývoji vozidel šetrných k životnímu prostředí a umožňujících různé kombinace typů paliva. Na základě uvedených poznatků Toyota zároveň vylepšuje i své další modely s klasickým pohonem. Toyota obecně usiluje o další zlepšování výkonových parametrů, snižování nákladů a rozšiřování celé modelové řady – včetně vozů s klasickým pohonem.