name | autoweek.cz

Toyota ukázala řízení auta s pomocí AI

Toyota ukázala řízení auta s pomocí AI

07.01.2024 | Vladimír Rybecký | Trendy

Výzkumné centrum Toyota Research Institute (TRI) představilo koncepty a simulátory využívající umělou inteligenci v oblasti bezpečnosti a autonomního řízení.

Na okruhu Thunderhill Raceway ve Willows v Kalifornii Výzkumné centrum Toyota Research Institute (TRI) ukázalo driftování za podpory pokynů a podpory AI na simulované ledové ploše a školitelů AI pro jízdu na okruhu. Ten pomocí přirozeného jazyka dává uživateli v reálném čase pokyny jak postupovat v závislosti na aktuální situaci a chování.

 

Kromě toho byla předvedena interakce s agentem prostřednictvím rozhraní chatbotu informujícího řidiče o jeho schopnostech a poskytujícího rady ke zlepšení.

„Domníváme se, že dokážeme zachránit víc životů tím, že autonomní technologie vozidel dostaneme k lidem o něco dřív a na více místech. Můžeme to docílit změnou pohledu na to, jak funguje interakce lidí a vestavěných technologií k vytváření nových zkušeností a hodnoty pro naše zákazníky,“ uvedl ředitel divize Human Interactive Driving výzkumného centra TRI Avinash Balachandran.

 

Práce týmu Human Interactive Driving (HID) výzkumného centra TRI se zaměřuje na aktivní bezpečnost s využitím vysoké úrovně autonomie se současnou vysokou mírou zapojení ze strany řidiče. Prostřednictvím výzkumných aut a simulátoru experti Toyoty představili technologie zaměřené na učení, bezpečnost a na sdílenou autonomii.

 

„Bezpečnost je pro Toyotu nejvyšší prioritou. Náš přístup, zaměřený na potřeby člověka, odhaluje lepší a bezpečnější způsoby spolupráce lidí s umělou inteligencí. Posilujeme lidské schopnosti vytvářením modelů, které předvídají zásahy řidiče vyvíjením umělé inteligence, která zlepšuje řidičovy schopnosti,“ uvedl generální ředitel TRI Gill Pratt.

 

Zkouška za volantem GR Supra a Lexus LC

Jedním z testovaných konceptů byl Driving Sensei, který s využitím AI pomáhá řidičům zvládat různé dovednosti prostřednictvím pokynů AI v kombinaci se systémy AI na podporu řízení. Koncept Driving Sensei pomáhá k lepšímu a bezpečnějšímu řízení, protože řidič je stále aktivně zapojen do ovládání vozu. Tyto technologie bylo možné vyzkoušet v praxi za volantem Toyoty GR Supra vybavené autonomním driftováním a v plně autonomním Lexus LC500 s ukázkou schopností vyhýbat se překážkám za jízdy vysokou rychlostí po závodní dráze.

 

V oblasti sdílené autonomie Toyota představila i specifickou platformu GRIP (Global Research Innovation Platform) výzkumného centra TRI. To je testovací vozidlo s řízením všech kol a čtveřicí elektromotorů v kolech s cílem urychlit výzkum řízení. Zabudovaný systém emulace dynamiky ve vozidlu GRIP podporuje nové scénáře školení řidičů v rámci kontrolovaného prostředí.