name | autoweek.cz

Toyota věří, že nový Auris víc osloví Evropany

Toyota věří, že nový Auris víc osloví Evropany

24.08.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nový kompaktní hatchback Toyota Auris se v září představí na autosalonu v Paříži. U Toyoty věří, že s novým designem dosáhne u evropských zákazníků příznivější ohlas.

 

Toyota tvrdí, že nejnovější generace modelu Auris se stane klíčem k naplnění jejích velkých evropských ambicí očekávající výrazný růst objemu prodeje i podílu na trhu. Auris se ale bude muset postavit tvrdé konkurenci vozů jako jsou Volkswagen Golf, jehož nová generace se představí rovněž v Paříži) a Ford Focus, nemluvě o agresivních dvojčatech z česko-slovenské produkce Hyundaie i30 a Kia cee`d.
Stejně jako současný Auris, představený v roce 2010, bude mít novinka proti konkurenci výhodu většího výběru pohonných jednotek - kromě zážehových a vznětových také hybridní. Toyota v Evropě očekává, že třetinu prodeje nového Aurisu bude představovat hybridní verze.

Plně hybridní pohon 1,8 Hybrid se systémem Hybrid Synergy Drive přináší další zlepšení hospodárnosti a dynamiky. Kromě toho budou k dispozici dva turbodiesely 1,4 D-4D a 2,0 D-4D se dvěma zážehovými motory 1,33 Dual VVT-i a 1,6 Valvematic.
Nový Auris je rovněž lehčí (o 40 kg v porovnání s odpovídajícími verzemi současného vozu), což ve spojení s nižším profilem, a tedy menší aerodynamickou ztrátou, přináší snížení spotřeby paliva.
Současný Auris byl kritizován za nevýrazný styl, působící dojmem nafouklého Yarisu. U nového proto Toyota zdůrazňuje změny, které vozu údajně přinášejí "ostřejší a výraznější styl odrážející novou tvář značky Toyota." Nový Auris má skutečně jiné proporce, byť i nadále využívá poněkud kontroverzní postup, kdy na kompaktní model aplikuje stylistické prvky, které skvěle působí u malého modelu Yaris. U nového Aurisu to je především nové ostřeji řezané uspořádání přídě se světlomety LED pro denní svícení. Další změnou proti předchozí generaci je snížení výšky o 55 mm na 1460 mm vysoké, což Auris činí nejnižším vozem ve své třídě. Pozměnila se i podoba zádě, mj. i proto, že se Auris protáhl o 30 mm na 4275 mm při nezměněném rozvoru 2600 mm. Zavazadlový prostor díky prodloužení o 90 mm vzrostl na 360 l a o 20 mm se zvětšil prostor pro kolena cestujících vzadu. Toyota u novinky kromě větší atraktivity vzhledu zdůrazňuje i větší prosklenou plochu.

Auris je pro Toyotu v Evropě druhým nejprodávanějším modelem po malém modelu Yaris, nicméně jeho prodej 42 000 vozů v prvních šesti měsících poklesl o téměř 20 % než o rok dříve. Jenže v Evropě nejprodávanější kompaktní vůz Volkswagen Golf dosáhl v prvním pololetí navzdory poklesu o 6 % prodej 244 000. Toyota chce s pomocí Aurisu během dvou až tří let zvýšit svůj evropský prodej nad hranici milionu vozů, přičemž vychází z prognózy 835 000 vozů v letošním roce. Vloni Toyota při známých problémech v Evropě nově zaregistrovala 822 000 nových vozů.

Všechny verze, včetně hybridní, se budou vyrábět v továrně Toyoty v závodě Burnaston v centrální Anglii.