name | autoweek.cz

Třetí generace SUV Kia Sorento

Třetí generace SUV Kia Sorento

02.09.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nová generace vozu Kia Sorento by měla hrát významnou roli v posilování prodeje korejské značky. Už v příštím roce totiž chce prodat 270 000 kusů tohoto velkého SUV.

Nová Kia Sorento bude mít evropskou premiéru počátkem října na pařížském autosalonu. Na český trh se začne dodávat v prvním čtvrtletí příštího roku.

 

Při představení tohoto vozu v Soulu vedoucí představitelé automobilky oznámili velmi smělý plán prodat už v příštím roce 270 000 kusů tohoto modelu - 50 000 v Koreji a 220 000 v zámoří, především ve Spojených státech. V roce 2013 prodej vozu Kia Sorento klesl o 12 % na 105 649 vozů. V Evropě se za prvních sedm měsíců letošního roku prodalo 5350 vozů druhé generace, zatímco v USA to bylo 60 670 vozidel.

 

Styl designu třetí generace je označován jako Streetwolf. Využívá prvky představené na konceptu Kia Cross GT v roce 2013. Vnější design nového vozu vznikl pod vedením korejského designérského studia Kia v Namyangu, ale výrazně se na něm podílela také designérská studia Kia v německém Frankfurtu a v kalifornském Irvine. Design interiéru byl svěřen evropskému designérskému týmu Kia se sídlem ve Frankfurtu.

 

Nové Sorento bude dodávané v pěti- nebo sedmimístné verzi. Vůz je o 95 mm delší (4780 mm) a o 15 mm nižší (1685 mm) a o 5 mm širší (1890 mm). Má prodloužený rozvor o 80 mm na 2780 mm. Objem zavazadlového prostoru se sklopenou třetí řadou sedadel vzrostl z 515 na 605 l.

 

V závislosti na trhu patří mezi nově nabízené prvky výbavy prostorový kamerový systém AVM (Around-View Monitor) se čtyřmi kamerami, které pomáhají řidiči při manévrování s vozidlem, zejména ale při parkování v omezených prostorech.

 

V závislosti na požadavcích jednotlivých zemí bude pro nové Sorento k dispozici pět motorů s výkony od 126 kW (172 k) do 198 kW (270 k). Mezi ně patří zážehový motor 2,4 GDI s přímým vstřikováním benzinu, motory 2,4 l a 3,3 l s vícebodovým vstřikováním MPI a přepracované turbodiesely R 2,0 a 2,2 l.

 

Plně nezávislé zavěšení kol vychází ze základního uspořádání předchozího modelu (vpředu se vzpěrami McPherson, vzadu s víceprvkovým zavěšením Kia) ale s několika vylepšeními pro komfortnější odpružení s progresivnějšími reakcemi na nerovnosti vozovky. V konstrukci přední nápravy je zcela novým prvkem elektrický posilovač řízení R-MDPS integrovaný přímo do převodky řízení místo uložení na sloupku řízení jako u předchozího modelu.

 

Nosná struktura karoserie má výrazně vyšší tuhost, z velké části díky většímu využití ultravysokopevnostní oceli. U předchozí generace byl její podíl 24,4 %, zatímco u nového modelu vzrostl na 52,7 %. Odolnější ocel vyztužuje podběhy kol, rám víka zavazadlového prostoru a oblast u zadních kol. U nového Sorenta nalézá také uplatnění více než dvojnásobné množství vysoce pevné oceli tvářené za tepla (včetně jejího tvrzení), než u předchůdce (10,1 % místo 4,1 %). Tento materiál výrazně přispívá k tuhosti předních a středních sloupků.

 

Mezi nabízené systémy aktivní bezpečnosti patří adaptivní tempomat ASCC (Adaptive Smart Cruise Control), systém varování při opuštění jízdního pruhu LDWS (Lane Departure Warning System), upozorňování na riziko čelního střetu FCW (Front Collision Warning), sledování slepého úhlu BSD (Blind-Spot Detection), asistent pro změnu jízdního pruhu LCA (Lane Change Assist), upozorňování na křižující vozidla vzadu RCTA (Rear Cross-Traffic Alert) a ukazatel rychlostních limitů SLIF (Speed Limit Information Function).