name | autoweek.cz

ÚAMK chystá bič na řidiče bez DPF
05.04.2017 | Tiskové zprávy
Viceprezident FIA region I., viceprezident AIT a president ÚAMK JUDr. Oldřich Vaníček se setkal s ministrem životního prostředí a místopředsedou hnutí ANO Richardem Brabcem aby řešili otázky ohledně odstraňování filtrů pevných částic v České republice.
Podle zjištění ÚAMK vzrostl počet vozidel bez DPF nebo s poškozeným DPF oproti z roku 2015 na rok 2016 až o 45 000. Je tedy opravdu na čase začít konat!
Ministr životního prostředí Richard Brabec presidentu ÚAMK Oldřichu Vaníčkovi přislíbil řešit situaci s ministrem dopravy Danem Ťokem a ministrem vnitra Milanem Chovancem.
„Jsem rád, že ministr Brabec vnímá tuto závažnou problematiku jako já a doufám, že co nejrychleji nalezneme společnou cestu ke zlepšení alarmující situace na našich silnicích. Prvním krokem by měla být společná kontrola aut přímo v terénu za pomoci nejmodernějších mobilních analyzátorů částic,“ komentoval závěry jednání Vaníček.
„Naše předběžné výsledky měření v terénu jsou šokující. Na mnoha hlavních tazích v Praze jsou několikanásobně překročeny povolené limity (limit je 30 000 pt/ccm). Například křižovatka Evropské a Horoměřické ulice v Praze 6 vykázala průměrnou hodnotu přes 58 000 pt/ccm, o kus níže na Svatovítské ulici u zastávky tramvaje v Dejvicích jsme naměřili průměrně přes 70 000 pt/ccm a zatím suverénně nejhorším místem jsou Pražské tunely (Letenský, Strahovský nebo celý tunelový komplex Blanka). Tam jsme dokonce jen v jedoucím vozidle měřili hodnoty přesahující 300 000 pt/ccm. První výsledky našeho měření jsou natolik závažné, že se tím konečně někdo odpovědný začal velmi vážně zabývat," hodnotí první výsledky nezávislého měření ÚAMK jeho prezident Oldřich Vaníček.
Ministr životního prostředí Richard Brabec presidentu ÚAMK Oldřichu Vaníčkovi přislíbil řešit situaci s ministrem dopravy Danem Ťokem a ministrem vnitra Milanem Chovancem.
„Jsem rád, že ministr Brabec vnímá tuto závažnou problematiku jako já a doufám, že co nejrychleji nalezneme společnou cestu ke zlepšení alarmující situace na našich silnicích. Prvním krokem by měla být společná kontrola aut přímo v terénu za pomoci nejmodernějších mobilních analyzátorů částic,“ komentoval závěry jednání Vaníček.
„Naše předběžné výsledky měření v terénu jsou šokující. Na mnoha hlavních tazích v Praze jsou několikanásobně překročeny povolené limity (limit je 30 000 pt/ccm). Například křižovatka Evropské a Horoměřické ulice v Praze 6 vykázala průměrnou hodnotu přes 58 000 pt/ccm, o kus níže na Svatovítské ulici u zastávky tramvaje v Dejvicích jsme naměřili průměrně přes 70 000 pt/ccm a zatím suverénně nejhorším místem jsou Pražské tunely (Letenský, Strahovský nebo celý tunelový komplex Blanka). Tam jsme dokonce jen v jedoucím vozidle měřili hodnoty přesahující 300 000 pt/ccm. První výsledky našeho měření jsou natolik závažné, že se tím konečně někdo odpovědný začal velmi vážně zabývat," hodnotí první výsledky nezávislého měření ÚAMK jeho prezident Oldřich Vaníček.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz