name | autoweek.cz

Úspěšná bilance Renaultu v ČR

Úspěšná bilance Renaultu v ČR

22.01.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Na tradiční bilanční tiskové konferenci nás generální ředitel společnosti Renault Česká republika Zdeněk Grunt seznámil s prodejními výsledky značek Renault a Dacia v loňském roce a s výhledem pro letošní rok.
Stejně jako v celém světě a Evropě i v České republice rostl prodej Renaultu rychleji, než byl průměr celého trhu. Při růstu českého trhu o 21 % prodal Renault v roce 2015 v ČR 9857 vozů, což znamenalo růst o 29 %. Značka Dacia s prodejem 11 074 vozů dosáhla růstu o 13 %.
 
Úspěch především u soukromé klientely
Pro Renault ČR je důležité především jeho postavení při prodeji privátní klientele, což je bilance neovlivněná reexporty. Zatímco celkový počet registrací privátní klientele v ČR dosáhl 57 935 registrací nových vozů, takže proti roku 2014 dosáhl růst o 12 % (v roce 2014 to bylo 51 770 vozů). Značka Renault prodala soukromníkům 2491 vozů, což znamenalo zvýšení o 28 % (v roce 2014 prodala 1944 aut). Značka Dacia, dodávající prakticky jen soukromníkům, je třetí nejprodávanější značkou soukromníkům na českém trhu.
 
Ještě lépe si značka Renault vedla v prodeji lehkých užitkových vozidel. Při růstu trhu o 30 % (ze 13 165 na 17 092 nově registrovaných vozidel) dosáhla zvýšení prodeje o 34 % - ze 1329 na 1786 vozidel. Zde Renault dosáhl velkého úspěchu ve spolupráci s partnerskými dodavateli přestaveb, protože růstu nedosáhl jen zvyšováním prodeje furgonů, jako jiné značky, ale především zvýšením prodeje podvozků modelu Master o 50 %.
 
Příznivá bilance nejen díky novinkám
Pro Renault bylo vloni významným úspěchem, že v segmentu malých aut modely Clio a Captur vykázaly rychlejší růst (+38 %), než rostl český trh v této kategorii (+30,1 %). Pozoruhodný je především úspěch modelu Clio, jehož prodej rostl (+28 %) i ve třetím prodejním roce, což je unikátní. Clio se řadí mezi nejúspěšnější modely v prodeji soukromé klientele a navíc vykazuje vysokou zůstatkovou hodnotu. Model Captur je nejprodávanějším malým crossoverem českého trhu.
 
Velmi úspěšná, dokonce mnohem úspěšnější, než u Renaultu očekávali, byla bilance segmentu kompaktních vozů. Vzhledem k tomu, že všechny modely značky v tomto segmentu (Mégane, Scénic a Fluence) jsou už na konci svého životního cyklu, je prodej na stejné úrovni jako v roce 2014 úspěchem. Přitom bylo velkým překvapením, že vzrostl prodej modelu Scénic/Grand Scénic, a to o 20 %.
 
Velkým úspěchem se stalo přijetí nové generace modelu Espace. Tento nový velký crossover oslovil manažery firem, takže plní očekávání v tom, že ke značce přivádí zcela nové klienty. Navíc ze 104 prodaných vozů bylo 75 % v nejvyšší výbavě Initiale Paris.
 
Od modelu Kadjar při jeho červnovém uvedení na trh u Renaultu očekávali lepší přijetí. Jenže ve stejné době přišel na trh nový Hyundai Tucson s agresivní cenovou nabídkou. U Renaultu se tomu nepřizpůsobili, což se ukázalo jako správná strategie, protože v posledních měsících roku 2015 už prodej tohoto crossoveru dosahoval původně plánovaný objem.
 
Dacia posiluje své postavení
U značky Dacia model Duster už třetím rokem udržel postavení nejprodávanějšího importovaného SUV a druhého nejprodávanějšího SUV českého trhu za Škodou Yeti. Podobně je Dacia Sandero druhým nejprodávanějším modelem soukromé klientele v segmentu malých vozů za Škodou Fabia a Dokker Van je druhou nejprodávanější malou dodávkou českého trhu.
 
Dacia s velkým úspěchem vloni znovu uspořádala setkání majitelů těchto vozů Dacia Picknic, jehož se zúčastnilo 1327 vozů a při němž se uskutečnilo více než 400 testovacích jízd s modelem Duster. Dalších více než 200 testovacích jízd proběhlo při Dacia Roadshow. S velkým úspěchem se setkala akce Dacia Ambasador Program, kde měli možnost majitelé vozů Dacia získat odměnu za přivedení nového zákazníka. V rámci tohoto programu bylo prodáno více než 200 vozů.
 
Výhled na rok 2016
Rok 2016 bude pro Renault ve znamení dvou významných novinek. V těchto dnech začíná prodej velkého sedanu Talisman, který v květnu doplní i kombi Grandtour. Od března bude zahájen prodej pětidveřové varianty nové generace modelu Mégane, který byl představen na podzim na autosalonu ve Frankfurtu. V říjnu se přidá i kombi Grandtour a ještě před koncem roku přijdou i nové generace Scénicu a Grand Scénicu. Kromě toho Renault čeká velká modernizace celé prodejní sítě - nová vizuální identita v rámci realizace programu Renault Store
 
U značky Dacia bude hlavní novinkou transversální limitovaná série Dacia Open, která se začne prodávat od dubna. Hlavním cílem Dacie ale bude především plné využití potenciálu značky podpořené skutečností, že poprvé by měl být k dispozici i dostatek vozů pro všechny modelové řady, což v posledních letech limitovalo prodejní výsledky.