name | autoweek.cz

Úspěšný rok společnosti UniCredit Leasing

Úspěšný rok společnosti UniCredit Leasing

17.03.2012 | Ivana Rybecká | Tiskové zprávy

Společnost UniCredit Leasing jako jediná společnost v rámci České leasingové a finanční asociace překročila objemem obchodů magickou hranici deseti miliard Kč.

Společnost UniCredit Leasing překročila objemem nových obchodů jako jediná v rámci asociace ČLFA (Česká leasingová a finanční asociace) hranici deseti miliard Kč. V roce 2011 poskytla financování v objemu více než 10,14 miliardy Kč, což znamenalo nárůst o 19 % v porovnání s rokem 2010. Potvrdila tím svoji pozici největší společnosti v oblasti nebankovního financování v České republice. Tržní podíl UniCredit Leasing na relevantním trhu financování movitých věcí stoupl na 12,55 %.

"Těší nás potvrzení pozice jedničky v oblasti nebankovního financování na českém trhu. Naše společnost uspěla prakticky ve všech stanovených cílech a povzbuzením i pro letošní rok je dynamický nárůst spolupráce se sesterskou UniCredit Bank. Věřím, že po březnovém stěhování na společnou adresu (do administrativní budovy Filadelfie v Praze 4) s naší sesterskou společností dojde ještě k užšímu provázání společných obchodních aktivit, jak je to běžné v rámci celé skupiny UniCredit," uvedl Jaroslav Jaroměřský, předseda představenstva a generální ředitel UniCredit Leasing.

Jak doplnil, velmi dobře si UniCredit Leasing vedl vzhledem k nejisté situaci na evropském finančním trhu i v oblasti rizika, když se podařilo meziročně snížit objem opravných položek téměř o dvě pětiny.

UniCredit Leasing je univerzální společností, která nabízí jak leasingové, tak úvěrové produkty. Podíl obou typů financování byl v minulém roce prakticky vyrovnaný. V oblasti leasingu se většina nových obchodů uskutečnila prostřednictvím finančního leasingu (39 % z celkového objemu obchodů). Mezi úvěrovými produkty to byly zejména úvěry pro podnikatele (38 %).

Tradičně nejsilnější komoditou zůstává financování osobních a užitkových automobilů, které tvořily více než polovinu celkového objemu financování (5,2 miliardy Kč) s tržním podílem 13,7 %. Klienti UniCredit Leasing si vybírali především vozy značky Renault, Dacia, Opel, Kia, Chevrolet, BMW, Hyundai a Škoda. Necelou desetinou (890 milionů Kč) se na obchodním výsledku společnosti podílelo financování nákladních automobilů. Více než třetinový nárůst na 1,9 miliardy Kč a tržní podíl 9,8 % zaznamenal segment strojů a zařízení. Na výsledcích společnosti se poměrně výrazně podílely i obchody v oblasti fotovoltaiky, které v roce 2011 dosáhly objemu dvě miliardy Kč.

Od vzniku společnosti do konce minulého roku činil celkový objem poskytnutého financování UniCredit Leasing téměř 152 miliard Kč a počet uzavřených smluv se přiblížil k hranici 400 tisíc kusů. Počet financovaných automobilů s hmotností do 3,5 t od roku 1991 dosáhl téměř 320 tisíc kusů.