name | autoweek.cz

V Jižní Koreji rostou obavy z požárů elektromobilů
16.08.2024 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Jak informuje agentura Reuters, v Jižní Koreji se koná mimořádné setkání, protože požáry elektromobilů vyvolávají obavy spotřebitelů. Úředníci diskutovali o tom, zda požadovat, aby výrobci automobilů zveřejňovali značky akumulátorů.
Vzhledem k rostoucímu zájmu spotřebitelů o elektromobily a poté, co požár elektromobilu v podzemní garáži značně poškodil bytový dům, jihokorejští úředníci diskutovali o bezpečnosti elektricky poháněných vozidel a o tom, zda požadovat, aby výrobci automobilů zveřejňovali značky akumulátorů.
Požár z 1. srpna podle všeho spontánně vypukl v elektromobilu Mercedes-Benz, zaparkovaném pod obytným domem. Trvalo osm hodin, než se podařilo dostat požár pod kontrolu. Oheň zničil nebo poškodil 140 aut a donutil některé obyvatele domu se přestěhovat do úkrytů.
Schůzku vedl náměstek ministra životního prostředí a zúčastnili se také zástupci ministerstva dopravy a průmyslu a národní hasičská agentura. Účastníci uvedli, že vláda brzy oznámí nová pravidla. Představitelé ministerstva dopravy jednají i s výrobci automobilů Hyundaiem, Mercedesem-Benz a Volkswagen Group, aby s nimi projednali návrh na zveřejnění značek akumulátorů používaných v elektromobilech.
V médiích zveřejněné snímky desítek ohořelých aut, z nichž po plamenech zůstaly jen jejich kovové rámy, podnítily obavy spotřebitelů z elektromobilů ještě umocněných tím, že v Jižní Koreji většina lidí žije v bytech, často s parkovišti pod nimi.
Hasiči uvedli, že začátkem tohoto měsíce na parkovišti také začal hořet elektrický crossover Kia EV6 s akumulátorem jihokorejského výrobce baterií SK On. Odborníci tvrdí, že elektromobily hoří jinak než auta se spalovacími motory, přičemž požáry často trvají déle a hůř se uhasí, protože mají tendenci se znovu vznítit.
Centrála metropolitních požárů a katastrof v Soulu ve zprávě zveřejněné v únoru uvádí, že v letech 2013 až 2022 došlo v podzemních garážích v Jižní Koreji k 1399 požárům, přičemž 44 % bylo způsobeno vozidly. Centrála uvedla, že elektricky poháněná vozidla představují 53 % požárů aut v podzemních garážích.
Výrobci automobilů v současné době potřebují poskytnout různé informace o vozidlech se spalovacími motory, ale pouze omezené podrobnosti o akumulátorech a nemusejí uvádět výrobce.
Poté, co obdržel mnoho dotazů na výrobce akumulátorů, Hyundai na svých webových stránkách identifikoval výrobce akumulátorů používaných v jeho 13 modelech s elektrickým pohonem včetně tří modelů její značky Genesis. Jak ukázal web, v elektromobilech Hyundai a Genesis se používají akumulátory od různých společností včetně jihokorejských LG Energy Solution a SK On, stejně jako čínské CATL.
Profesor automobilového inženýrství na univerzitě v Osanu Moon Hak-hoon prohlásil, že prostý požadavek, aby automobilky poskytly informaci o výrobci akumulátorů pro elektromobily, požárům nezabrání. Podle něho by bylo užitečnější certifikovat nebezpečí požáru každého výrobce akumulátorů. Hlavní autor zprávy o reakci na požáry EV v podzemních garážích Park Moon-woo uvedl, že zveřejnění poskytne kupujícím větší výběr, ale poznamenal, že v současné době neexistují žádné jednoznačné údaje o tom, které značky akumulátorů jsou náchylnější k požárům.
Ilustrační foto: Newspress
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz