name | autoweek.cz

Velké ambice Mercedesu: nejlepší automobil na světě

Velké ambice Mercedesu: nejlepší automobil na světě

17.05.2013 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nový Mercedes-Benz třídy S představuje absolutní špičku automobilové techniky. Vývoj se soustředil především na tři oblasti pod souhrnnými označeními Inteligentní jízda, Účinná technika a Esence luxusu. 

Stejně jako u předchozích generací chce Mercedes-Benz naplnit očekávání zákazníků, že i 6. generace třídy S stanoví nová měřítka ve všech oblastech a znovu se tak dopracuje k titulu „nejlepší automobil na světě“. Třída S totiž je v podstatě symbolem značky Mercedes-Benz. Do značné míry ale je i symbolem německého hospodářského úspěchu.

V tomto ohledu byla světová premiéra ve výrobní hale Airbusu v Hamburku mimořádně významná. Z tohoto pohledu je rozhodnutí Daimleru použít v EU zakázanou chladicí směs do klimatizací R134a namísto R1234yf překvapivým hazardem.

„Zadání neznělo bezpečnost nebo estetika, výkon nebo hospodárnost, komfort nebo dynamika. Naší ambicí bylo realizovat v každé dimenzi to nejlepší nebo nic. Žádný jiný vůz nesymbolizuje příslib značky Mercedes-Benz tak, jako třída S,“ řekl při představení vozu předseda představenstva společnosti Daimler AG a vedoucí divize Mercedes-Benz Cars  Dieter Zetsche.

Mercedes-Benz má s novou třídou velké ambice - udržet a ještě posílit postavení jasné jedničky segmentu luxusních sedanů nejvyšší třídy a ve vrcholné podobě i nahradit v tichosti odepsaný experiment jménem Maybach. Proto také bude mít nová třída S hned šest karosářských verzí - sedan, sedan s prodlouženým rozvorem a kupé k nimž se přiřadí trojice ještě exkluzivnějších variant označovaných jako Pullman, které by měly konkurovat vozům Rolls-Royce (tedy BMW) a Bentley (tj. koncernu Volkswagen jako Audi).

Na rozdíl od Maybachu třída S musí produkovat mimořádnou míru zisku, což Daimler nutně potřebuje, aby se v ziskovosti vyrovnal svým rivalům. Mercedes-Benz totiž vykazuje provozní zisk ve výši 7,1 %, zatímco BMW 10,9 % a Audi dokonce 11 %. To je také jeden z důvodů, proč je šéf Mercedesu i Daimleru Dieter Zetsche pod velkým tlakem a také proto investice automobilky do vývoje nové třídy S přesahují dosavadní zvyklosti. Marže ze třídy S je samozřejmě přísně střeženým tajemstvím, ale musí být samozřejmě vyjádřena dvouciferným číslem.

Nová třída S přijde v Evropě do prodeje v červenci se základní cenou v Německu vč. DPH 79 790 eur, tj. 2,07 milionu Kč. Nová generace verze S350 BlueTec přijde o 3300 eur (85 750 Kč) více než stávající model s tímto motorem.

Nová třída S je o 100 kg lehčí než stávající generace, přičemž slibuje podstatné snížení spotřeby (tedy emisí CO2).

Výsledky usilování o to nejlepší lze najít například v interiéru. Design, ovládání, sedadla, klimatizace, informační a zábavné systémy nebo komfort a bezpečnost na zadních sedadlech ilustrují nejvyšší nároky kladené na techniky Mercedesu-Benz.

Totéž platí i pro bezpečnost. To, co před deseti lety začalo systémem Pre-Safe a pokračovalo systémem Distronic Plus, zde směřuje ke spojení komfortu s bezpečností v celé řadě nových systémů.

Vůz je standardně vybaven šesti kamerami a šesti radary vytvářejícími 6-D techniku označovanou jako Intelligent Drive samočinně předjímající dění na základě sledování situace 360º kolem vozu.

Ve voze není jediná žárovka, ale 500 LED.