name | autoweek.cz

Velké ambice pro Renault Austral

Velké ambice pro Renault Austral

25.10.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Renault pokračuje v naplňování svého plánu rozšiřování přítomnosti v evropském segmentu kompaktních vozů. Nové SUV Austral už svým pojmenováním zdůrazňuje, že není nástupcem žádného dosavadního modelu.

Renault rozšiřuje svou nabídku o nový model Austral. Chce jím zlepšit své postavení v segmentu kompaktních vozů. Vedle tradiční modelové řady Mégane přinesl velký prodejní úspěch model Arkana a s velmi dobrým ohlasem se setkal i nový čistě elektricky poháněný Megane E-Tec. Už brzy je doplní nový Scenic s elektrickým pohonem - zatím prezentovaný jako koncept Scenic Vision. Austral také posílí schopnost Renaultu oslovovat stejnou měrou firemní i soukromé zákazníky.

 

Po stránce pohonu jsou pro Austral k dispozici tři zážehové motory s hybridní technologií, ale vrchol nabídky představuje plně hybridní ústrojí nové generace E-Tech Full Hybrid 200 představující manifest toho, co lze s pomocí spalovacího motoru dosáhnout z hlediska emisí i hospodárnosti. Dalším technickým vrcholem nového vozu je pokročilé řízení všech kol 4Control.

 

Interiér nabízí prostornost i high-tech

Nová vysoce modulární alianční platforma CMF-CD poskytuje dostatek prostoru a současně umožňuje nejrůznější uspořádání pohonu (u Nissanu Qashqai například i pohon všech kol). S délkou 451 cm (rozvor náprav 267 cm) je Austral průměrem segmentu C-SUV, ale vnitřním prostorem se řadí mezi nejlepší. S krátkými převisy, velkými koly, vysokou linií oken, rozšířenými blatníky a mohutně tvarovanými bočními prahy působí Austral už na pohled velmi dynamicky.

 

V prostorném interiéru najdeme mnoho prvků z plně elektrického Megane E-Tec včetně dvojice rozměrných displejů doplněných mechanickými přepínači a přehledným head-up displejem. Kvalita zpracování interiéru, zejména ve zkoušené vrcholné verzi Esprit Alpine, si v ničem nezadá s prémiovými vozy. Dělené zadní sedadlo umožňuje nezávislé podélné posouvání o 16 cm - podle toho, zda je potřeba větší prostor pro nohy nebo objem zavazadlového prostoru až 575 l.

 

Specialitou Renaultu je využití Google Automotive Services zahrnující Google Maps, Google Assistant a Google Play s mnoha aplikacemi včetně mnoha exkluzivně vyvinutých jen pro Renault.

 

Nový full hybrid

Na výběr jsou mildhybridní pohony Mild Hybrid 140, Mild Hybrid 140 Automatic a Mild Hybrid 160 Automatic se čtyřválcovým turbomotorem 1,3 l, startér/generátorem a 12 V akumulátorem pod sedadlem spolujezdce.

 

Vrcholem nabídky je nový hybridní systém E-Tech Full Hybrid 200 s největším výkonem 147 kW (200 k) a točivým momentem 205 N.m. Nový tříválec 1,2 l turbo o výkonu 97 kW (131 k) nahrazuje dříve používaný čtyřválec 1,6 l. Tříválec pracuje s nejvyšší účinností dosud dosaženou u sériového motoru 41 %. Je podporován dvěma elektrickými motory, které dohromady poskytují 50 kW (68 k). Jsou napájeny z 1,7 kWh akumulátoru 400 V. Točivý moment přenáší vícerežimová převodovka pracující s celkem 15 převodovými kombinacemi.

 

Aby se zlepšila účinnost systému, vývojáři Renaultu použili čtyři velmi účinné úrovně rekuperace, které lze ovládat pomocí páček pod volantem. Díky vysokému točivému momentu v nízkých otáčkách a pomoci elektromotorů hybrid nahrazuje turbodiesel 2,0 l po stránce dynamiky i hospodárnosti. Díky vynikající schopnosti regenerace při zpomalování dokáže absolvovat až 80 % jízd po městě na čistě elektrický pohon. Maximální rychlost je u všech variant omezena na 174 km/h. Na základě zkušeností z jiných modelů u Renaultu očekávají, že kupující budou z 90 % kupovat právě verzi HEV.

 

  Mild Hybrid 140 Mild Hybrid 160 E-Tec Hybrid 200
palivo B B+E
motor R4/1,3 l turbo R3/1,2 l turbo
výkon 103 kW (140 k) 116 kW (158 k) 147 kW (200 k)
toč. moment 260 N.m 270 N.m 205 N.m
přev. 6M AT CVT 7AT
rychlost 174 km/h 174 km/h 174 km/h
0-100 km/h 10,7 s 9,7 s 8,4 s
l/100 km 6,2 l 6,2 l 4,7 l

 

Třetí generace systému řízená všech kol

Další zásadní novinkou je pokročilý systém dynamického řízení všech kol 4Control Advance. Třetí generaci opět Renault vyvinul ve spolupráci se společností Aisin. Systém je poprvé kombinován s víceprvkovou zadní nápravou, která kompenzuje vertikální pohyb kol na nekvalitních vozovkách a zlepšuje ovladatelnost i jízdní komfort. Díky tomu má Austral průměr otáčení jen 10,1 m, tedy menší než Clio. Systém nově umožňuje aby si řidič zvolil provozní režim a nově rovněž komunikuje s dalšími řídicími jednotkami ve voze.

 

Podvozek nabízí výběr ze tří režimů. Pro Austral se bude nabízet i systém zlepšení trakce pro náročné podmínky Standing Grip kombinovaný s použitím zimních pneumatik. Austral přichází se 32 asistenčními systémy pro řidiče (ADAS). Mezi high-tech detaily se na vrcholu nabídky přidávají adaptivní světlomety Matrix LED Vision.

 

Renault Austral se vyrábí ve španělské Palencii a bude uveden na trh v prosinci 2022. Nabídka výbav bude vycházet z toho, co zákazníci skutečně poptávají. Neměla by proto být k dispozici minimálně vybavená verze pro půjčovny a leasingové společnosti, protože tyto varianty mají posléze příliš nízkou zůstatkovou cenu a špatně hledají kupující z řad zájemců o ojetiny.