name | autoweek.cz

Více peněz za méně aut?

Více peněz za méně aut?

11.08.2011 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Keith Crain v Automotive News poukazuje na zajímavý paradox. Znovuoživení severoamerického trhu umožňuje prodejcům, aby dosahovali většího příjmu při prodeji menšího množství aut.

V současné době některé značky na severoamerickém trhu prodávají s menším počtem prodejců méně automobilů. Přesto většina prodejců vydělává. Zdá se, že jsou chytřejší.

Když víte, že máte nedostatkové zboží, pak jej nemusíte prodat prvnímu, kdo půjde kolem. Mnozí američtí prodejci se naučili trpělivosti. Je pravdou, že zemětřesení v Japonsku a následné výpadky ve výrobě je přinutily k disciplíně. Prodavači se na učili, aby nezanedbali žádnou šanci. Jsou učeni za každou cenu okamžitě prodat. Nedostatek aut ale ukázal, že většina prodejců přeškoluje svůj personál tak, aby získávali větší výnos.

V současnosti mnoho prodejců prochází obdobím největších zisků z prodeje nových automobilů. Mohlo by se jednat o zlomový moment, jenž na čas změní způsob jejich práce. Jestliže prodejci a továrny dokáží mít slušný zisk při menší kapacitě výroby, sníží se potřeba nabízet velké slevy a speciální pobídky. Možná, že prodejci budou zase schopni prodávat osobní a nákladní automobily kvůli konkrétním přednostem nabízených výrobků.

Po určitou dobu automobilový průmysl chrlil miliony aut v doprovodu masivních pobídek, což vytvářelo nepřirozený trh. Propagace a pobídky držely objem výroby uměle na vysoké úrovni. Po finanční krizi v uplynulých letech je těžké předpovídat, jak by měl vypadat normální trh.

Automobilový průmysl by možná mohl vyrábět co největší počet vozidel za jakoukoli cenu, jen aby udržel provoz v příliš velkém množství továren. Alternativou ale je omezení výroby a trh sám by rozhodl, kolik osobních a nákladních automobilů zákazníci skutečně chtějí koupit, a to zejména v případě, že toto průmyslové odvětví dokáže vydělat více peněz na nižším prodeji.