name | autoweek.cz
Vítkovice IT Solutions uspořádaly eCall TestFest
17.11.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality
V Ostravě proběhl celoevropský test systému k záchraně životů na silnicích, auta budou sama volat o pomoc pro své cestující.Odborníci na informatiku, zástupci automobilek a záchranáři na akci eCall TestFest ověřovali evropský systém eCall.
Rozsáhlý evropský test systému eCall, který dokáže včas přivolat pomoc k havarovanému vozidlu a zvýšit tak šance na záchranu lidí i majetku, poprvé proběhl v České republice. Odborníci na informatiku, zástupci automobilek a záchranáři na akci s názvem eCall TestFest v Dolní oblasti Vítkovice v Ostravě ověřovali, jak budou umět auta kdekoli v EU sama zavolat po nehodě na tísňovou linku 112.
„Test má celoevropský význam, protože v roce 2018 budou muset být všechny vozy v Evropské unii vybaveny zařízením tísňového volání eCall, které v případě nehody automaticky vyrozumí záchranné složky," říká Rostislav Hlosta za pořadatelský tým.
Cílem testu je ověřit funkčnost vyvinutých systémů, které mají ročně zachránit tisíce lidských životů, a současně informovat o eCall veřejnost.
Celoevropský eCall TestFest organizuje profesní organizace pro inteligentní dopravní systémy v Evropě (ERTICO - ITS Europe) a Evropský institut pro telekomunikační normy (ETSI). Samotné pořadatelství připadlo společnostem Vítkovice IT Solutions ze skupiny Vítkovice Machinery Group a Vodafone. Podporu poskytly Evropská komise, Ministerstvo dopravy a Ministerstvo vnitra - Generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR.
Poprvé se konal eCall TestFest v Nuneatonu ve Velké Británii, poté v Essenu v Německu a potřetí ve Vigo ve Španělsku. Do TestFestu v Ostravě se zapojilo zhruba 80 účastníků - výrobci vozidel, vozidlových jednotek a center tísňového volání, zástupci záchranných složek, hasičů atd.
V průběhu téměř týdenního testování bylo organizováno také představení eCall a jeho možností pro zhruba stovku odborníků na krizové řízení a dopravu. Odborníci, kteří se podílejí na testování systému eCall, vysvětlili současné možnosti i rozvoj v budoucnu. Na závěr semináře lidé viděli reálné odbavení tísňového volání eCall 112 organizované Hasičským záchranným sborem.
„Test má celoevropský význam, protože v roce 2018 budou muset být všechny vozy v Evropské unii vybaveny zařízením tísňového volání eCall, které v případě nehody automaticky vyrozumí záchranné složky," říká Rostislav Hlosta za pořadatelský tým.
Cílem testu je ověřit funkčnost vyvinutých systémů, které mají ročně zachránit tisíce lidských životů, a současně informovat o eCall veřejnost.
Celoevropský eCall TestFest organizuje profesní organizace pro inteligentní dopravní systémy v Evropě (ERTICO - ITS Europe) a Evropský institut pro telekomunikační normy (ETSI). Samotné pořadatelství připadlo společnostem Vítkovice IT Solutions ze skupiny Vítkovice Machinery Group a Vodafone. Podporu poskytly Evropská komise, Ministerstvo dopravy a Ministerstvo vnitra - Generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR.
Poprvé se konal eCall TestFest v Nuneatonu ve Velké Británii, poté v Essenu v Německu a potřetí ve Vigo ve Španělsku. Do TestFestu v Ostravě se zapojilo zhruba 80 účastníků - výrobci vozidel, vozidlových jednotek a center tísňového volání, zástupci záchranných složek, hasičů atd.
V průběhu téměř týdenního testování bylo organizováno také představení eCall a jeho možností pro zhruba stovku odborníků na krizové řízení a dopravu. Odborníci, kteří se podílejí na testování systému eCall, vysvětlili současné možnosti i rozvoj v budoucnu. Na závěr semináře lidé viděli reálné odbavení tísňového volání eCall 112 organizované Hasičským záchranným sborem.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz