name | autoweek.cz
Vize Mercedesu o luxusní dopravě
06.01.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Nikoliv na autosalonu v Detroitu, ale na výstavě spotřební elektroniky CES v Las Vegas Daimler představil koncept Luxury in Motion, spojující luxusní soukromí s autonomním řízením.
Mercedes-Benz v Las Vegas předvedl studii vozidla ukazující představu o luxusní dopravě v roce 2030, kdy budou vozidla s autonomním řízením běžná. To řidičům umožní využít čas na cestě k práci, zábavě nebo odpočinku.
Čtyři sedadla, včetně sedadla řidiče, lze v konceptu otáčet, což cestujícím umožní vytvořit klubové uspořádání a konverzovat.
Vybavení interiéru ukazuje, že u Mercedesu věří v uchování současných potřeb komfortu cestujícími. Proto jim nabídnou soukromí a luxus pro jízdu přeplněnými centry velkoměst budoucnosti. "Automobil přeroste svou současnou úlohu dopravního prostředku a stane se pohyblivým prostorem k životu," uvedl v Las Vegas šéf Daimleru Dieter Zetsche.
Daimler se tedy vydává zcela odlišnou cestou, než jakou před časem prezentovala společnost Google. Ta rovněž věří v autonomní dopravu, ale ta by měla být jen doplňkem veřejné dopravy umožňujícím dopravení osob na potřebné místo tím nejprostším způsobem.
Pro Mercedes-Benz ale není to, co předvádí v konceptu Luxury in Motion, jen vizí budoucnosti. Už dnes totiž jeho luxusní model třídy S nabízí možnost částečně autonomního řízení v dopravní zácpě nebo na dálnici. V srpnu 2013 dokonce upravený Mercedes-Benz třídy S absolvoval 100 km jízdy zcela bez zásahu řidiče z Mannheimu do Pforzheimu, tedy na stejné trase, na níž Bertha Benzová v roce 1888 poprvé ukázala schopnost vozidla postaveného Carlem Benzem absolvovat dlouhou vzdálenost bez koní.
Na podzim 2014 se Mercedes-Benz stal také jedním z prvních, kdo získal v Kalifornii pro své vývojové středisko v Silicon Valley oprávnění testovat autonomně řízená vozidla na veřejných komunikacích.
Jako další doklad představ Daimleru o budoucnosti dopravy používá koncept Luxury in Motion hybridní pohon kombinující dvojici akumulátorů s palivovými články o nejvyšším výkonu 200 kW. Nosná struktura vozu a karoserie jsou vyrobeny z kombinace zpevněného uhlíkového kompozitu, hliníku a vysokopevnostní oceli. O veškeré osvětlení se starají LED moduly měnící barvu podle potřeby.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz