name | autoweek.cz

Volkswagen 1,2 TDI - tříválcový turbodiesel

Volkswagen 1,2 TDI - tříválcový turbodiesel

03.05.2010 | Vladimír Rybecký | Trendy

Na každoročním symposiu o motorech ve Vídni Volkswagen představil nový tříválec TDI 1,2 l se vstřikováním nafty systémem Common Rail. Naznačuje jím, že vedle růstu zájmu o elektrický pohon spalovací motory neztrácejí dech.

Nový motor se ale veřejnosti ve skutečnosti poprvé představil už před rokem ve studii Volkswagen Polo BlueMotion na autosalonu v Ženevě 2009. Do sériové výroby by se nový motor měl dostat ještě letos.

Nový tříválec má při zdvihovém objemu 1199 cm3 výkon 55 kW (75 k) při 4200/min a největší točivý moment 180 N.m už při 2000/min. Volkswagen chce tímto motorem ukázat, jakou míru dynamiku lze dosáhnout při snižování zdvihového objemu a spotřeby.

Motor vychází ze stejného konceptu jako čtyřválec 1,6 TDI, který je rovněž vybaven vysokotlakým vstřikováním nafty akumulačním systémem Common Rail. Snížení počtu válců na tři dopomáhá podle šéfa oddělení Future Technologies Wolfganga Stegera ke snižování hmotnosti a třecích ztrát při zachování velké termodynamické účinnosti.

Volkswagen Polo BlueMotion vybavený tímto motorem bude mít kombinovanou spotřebu 3,3 l/100 km (tj. emise CO2 87 g/km), přičemž v městském cyklu je to 4,0 l/100 km a mimo město dokonce jen 2,9 l/100 km. Polo vybavené témto motorem přitom dosáhne největší rychlosti 173 km/h a zrychlení 0-100 km/h za 13,9 s.