name | autoweek.cz

Volkswagen Caddy TGI na CNG

Volkswagen Caddy TGI na CNG

03.06.2017 | Vladimír Rybecký | Doprava

Volkswagen Caddy TGI na zemní plyn umožňuje ekologickou a současně i hospodárnou dopravu. Nabízí v tomto segmentu vozidel unikátní kombinaci motoru na zemní plyn se šestistupňovou převodovkou DSG.
Volkswagen Caddy plní nejrozmanitější požadavky zákazníků ať se jedná o přepravu osob, skříňovou verzi, variantu s normálním rozvorem či verzi Maxi s prodlouženým rozvorem, všestranný Caddy Alltrack, obytnou verzi pro volný čas, vozidlo taxislužby nebo kombi. Zákazníci si mohou tento model objednávat s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG nebo s přímo řazenou převodovkou.
 
Ve všech variantách je Caddy k dispozici i s motorem TGI na stlačený zemní plyn (CNG), který je nízkoemisní a především velmi hospodárný. Vozidlo je koncipováno především pro provoz na CNG, spalování benzinu přichází ke slovu pouze za specifických provozních podmínek.
 
Základem konstrukce motoru TGI se zdvihovým objemem 1,4 l a přeplňováním turbodmychadlem je nově vyvinutý zážehový motor 1,4 TSI. S možností pohonu na stlačený zemní plyn se počítalo již od prvních fází vývoje řady zážehových motorů TSI. Pro provoz na zemní plyn byly upraveny mimo jiné hlava válců, ventilový rozvod, klikový mechanismus, písty, palivový systém a ventily. Vývojáři optimalizovali také řídicí jednotku motoru, katalyzátor a výfukové turbodmychadlo.
 
Motor 1,4 TGI poskytuje nejvyšší výkon 81 kW (110 k) při 4800/min a maximální točivý moment je 200 N.m v rozsahu otáček 1500 až 3500/min. Nejvyšší rychlost modelu Caddy TGI s přímo řazenou převodovkou je 174 km/h, resp. 172 km/h s převodovkou DSG. Kombinovaná spotřeba je 4,1 kg/100 km resp. 4,3 kg/100 km u verze Caddy Maxi.
 
Nádrže na CNG s kapacitou 26 kg zemního plynu jsou uloženy pod podlahou. Caddy Maxi TGI disponuje pěti válcovými nádržemi, rovněž pod podlahou, které pojmou 37 kg stlačeného zemního plynu. Výhodou uložení nádrží na CNG pod podlahou je zachování objemu nákladového, resp. zavazadlového prostoru, který má hodnotu 3200 l v  Caddy, resp. 4130 l v Caddy Maxi.
 
Silnou stránkou Caddy TGI je jeho dojezd: v režimu provozu na zemní plyn 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi, což jsou nejlepší ve své třídě.
 
Nádrže na zemní plyn doplňuje nádrž na 13 l benzinu. Benzin se používá ke spuštění motoru a v zahřívací fázi. Zásoba benzinu slouží také jako záruka mobility pokud po vyprázdnění nádrží na zemní plyn není v bezprostřední blízkosti žádná plnicí stanice.
 
Limitovaná edice Caddy Edition TGI nabízí bohatou sériovou výbavu, která zahrnuje mj. multifunkční kožený volant, hlavici řadicí páky a páku ruční brzdy v obdobném designu. Limitovaná edice skříňové verze je sériově vybavena mimo jiné výškově nastavitelnými sedadly řidiče a spolujezdce s integrovanými výsuvnými schránkami, bederní opěrkou pro sedadlo řidiče, audiosystémem Composition Audio se dvěma reproduktory a rozhraním pro mobilní telefony. TGI Edition ve verzi pro přepravu osob disponuje výbavou rozšířenou navíc o navigační systém Discover Media s šesti reproduktory, systémem elektronického zesilování hlasu, vstupem USB a rozhraním pro mobilní telefony nebo paketem pro konektivitu, jakož i výškově a podélně nastavitelnou středovou loketní opěrkou s celkem třemi držáky nápojů.
 
Nový Caddy TGI ve skříňové verzi je za cenu od  399 840 Kč bez DPH (483 806 Kč vč. DPH) se šestirychostní přímo řazenou převodovkou. Ceny osobní verze kombi začínají od 579 941 Kč vč. DPH. Skříňový Caddy Maxi TGI lze pořídit od 439 574 Kč (531 885 Kč včetně DPH) a vstupní cena osobní verze Maxi je 631 220 Kč vč. DPH. Skříňový Caddy Edition se na českém trhu nabízet nebude, paket Caddy Edition bude v nabídce jako příplatková výbava pro Caddy Comfortline.