name | autoweek.cz

Volkswagen Golf Cabriolet se vrací ke klasice
25.07.2011 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Volkswagen se mimořádně daří. Přesto neusíná na vavřínech. Nejenže průběžně modernizuje svou modelovou nabídku, ale také vstupuje do nových segmentů. V případě Golfu Cabriolet se ovšem vrací tam, kde se mu vždy dařilo.
Volkswagen Golf Cabrio byl po řadu let nejprodávanějším otevřeným vozem na světě. Nabízí totiž kombinaci parametrů nejpopulárnějšího kompaktního auta světa v kombinaci s možností jízdy bez střechy nad hlavou. V letech 1979 až 2002 se jich ve třech generacích prodalo 680 000 kusů.
Volkswagen Golf Cabrio se nyní vrací po devíti letech aby poskytl alternativu s plátěnou střechou (soft top) k modelu Eos se skládací pevnou střechou, tedy typu Coupé-Cabrio.
Golf Cabrio se od svých předchůdců zásadně liší. Už nejde jen o kompaktní auto bez střechy, ale o plnohodnotný elegantní kabriolet. Poprvé není součástí jeho karoserie masivní ochranný oblouk, protože ochranu v případě převrácení zajišťují rychle se vysouvající ochranné rámy jako u Eosu (vystřelují za 250 ms).
Golf Cabrio má stejné vnější rozměry jako Golf A6. S délkou 4246 mm je kratší než Eos, který je dlouhý 4423 mm. Oba se odlišují nejen střechou, ale i designem a zaujímají zcela odlišné postavení na trhu. Jeho vnější vzhled vychází z verze Golf Highline. Rovněž interiér je v podstatě shodný s Golfem A6. Jedná se o plnohodnotný čtyřmístný automobil. Prostor na zadních sedadlech je sice omezený, nicméně mnohem větší než u jiných kabrioletů.
Textilní střecha se ovládá elektrohydraulicky - otevírání trvá 9 s, zavírání 11 s a obojí lze uskutečnit v rychlosti do 30 km/h. Skládá se do odděleného prostoru, takže zavazadlový prostor má objem vždy 250 l bez ohledu na polohu střechy. Současně lze díky tomu nabídnout i průchozí otvor 526 mm x 381 mm za sklopnými symetricky dělenými opěradly zadních sedadel. Aby to bylo možné, jsou vystřelovací ochranné oblouky ve voze umístěny jinak než u Eosu.
Přestože používá plátěnou střechu, patří Golf Cabriolet mezi nejtišší kabriolety díky sofistikované konstrukci plátěné střechy, konstrukci oken a těsnění dveří. Plátěná střecha je tvořena soustavou nosníků, vnitřním čalouněním stropu, celoplošnou izolační vrstvou a vnější ochrannou tkaninou. Uspořádání podélných spojovacích švů mezi vnějšími krycími tkaninami (prostřední a dvě boční části) vytváří kanál pro odvod dešťové vody. Ve snaze zlepšit aerodynamiku byly vloženy čtyř příčné střešní oblouky a přední střešní oblouk za rámem čelního okna mezi podélné rámy horní struktury střechy. Plátěné vrstvy jsou ke střešním obloukům připevněny sešroubovanými lištami. Díky tomu se do plátěné střechy nedostává vzduch ani ve vyšší rychlosti, což má pozitivní vliv na aerodynamické vlastnosti.
Vzhledem k potřebě vyztužit nosnou strukturu byla upravena konstrukce přední i zadní nápravy kvůli zabudování diagonálních výztuh pod podlahou. Kabriolet má pro zvýšení tuhosti vpředu zespodu hliníkový kryt motoru včetně nosných vzpěr. Uložení motoru tlumící vibrace navíc potlačuje přenos vibrací do karoserie. Na obou stranách vozu jsou pro další zvýšení tuhosti a potlačení rezonujících vibrací karoserie dvě příčné výztuhy v oblasti prahů, dvě diagonální vzpěry vpředu a vzadu a vyztužený je i zadní pomocný rám.
Všech šest nabízených motorů je přeplňovaných s přímým vstřikováním paliva. Energeticky úsporné systémy BlueMotion Technology (tj. systém Start/Stop a dobíjení akumulátoru rekuperací elektrické energie vzniklé při brzdění) se budou dodávat pro jeden zážehový motor (TSI) a oba vznětové motory (TDI). Verze Golf Cabriolet 1,6 TDI s výkonem 77 kW a výbavou BlueMotion Technology má kombinovanou spotřebu paliva pouhých 4,4 l/100 km.
Přehled motorů:
- 1,2 TSI - 77 kW (105 k) se šestirychlostní převodovkou, na přání je i verze BlueMotion Technology.
- 1,4 TSI - 90 kW (122 k) se šestirychlostní převodovkou, na přání sedmirychlostní dvouspojková převodovka DSG.
- 1,4 TSI - 118 kW (160 k) se šestirychlostní převodovkou, na přání sedmirychlostní dvouspojková převodovka DSG. Tento motor je typu Twincharger, tj. je přeplňován turbodmychadlem a mechanicky poháněným dmychadlem.
- 2,0 TSI - 155 kW (210 k) se šestirychlostní dvouspojkovou převodovkou DSG.
- 1,6 TDI - 77 kW (105 k) s pětirychlostní převodovkou, na přání je i verze BlueMotion Technology.
- 2,0 TDI - 103 kW (140 k) se šestirychlostní převodovkou, na přání pětirychlostní dvouspojková převodovka DSG, je sériově vybaven sadou BlueMotion Technology.
Motory 1,4 TSI/90 kW, 2,0 TSI/155 kW a 2,0 TDI/103 kW budou uvedeny na trh až na konci podzimu.
Bezpečnost posádky zajišťují kromě čelních i dva airbagy kombinující boční a hlavové a u řidiče ještě kolenní vak.
Golf Cabriolet se nabízí v jedné úrovni výbavy, kterou lze přizpůsobit několika sadami výbav na přání (např.: \"Performance\", \"Design & Style\", \"Komfort\", \"Technika\").
Golf Cabriolet se společně s vozy Porsche Boxster a Cayman vyrábí v závodě v Osnabrücku, což je bývalá továrna firmy Karmann. Základní verze 1,2 TSI stojí 499 900 Kč, tedy takřka o třetinu méně než Eos. Cenový rozdíl v porovnání s klasickým Golfem s pevnou střechou je dán výztuhami karoserie a ovládacím systémem plátěné střechy a aktivního ochranného systému pro případ převrácení.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz