name | autoweek.cz
Volkswagen hledá informátory
02.11.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Podle německého tisku Volkswagen nabízí svým zaměstnancům amnestii před hrozbou výpovědi, pokud najatým vyšetřovatelům prozradí vše, co vědí o použití ilegálního software používaného k manipulaci s výsledky měření emisí NOx v USA.
Spolková kancléřka Angela Merkelová je přesvědčena, že aféra Volkswagenu nepoškodí německý automobilový průmysl a vyzvala vedení Volkswagenu, aby své vyšetřování vedl s maximální transparentností: „Hodně záleží na tom, jak se Volkswagen s tímto případem vyrovná.“
Volkswagen ve své snaze zjistit, kdo vlastně rozhodl o tom, že se pro turbodiesely prodávané v USA bude používat ilegální software manipulující s chodem motoru při měření emisí, najal americkou právnickou firmu Jones Day a poradenskou společnost Deloitte.
Dosud už bylo suspendováno několik manažerů. Jenže mezi nimi je i šéf kontroly kvality Frank Tuch, který v době, kdy klíčové rozhodnutí o softwaru motorů EA 189 padlo, vůbec nebyl zaměstnancem Volkswagenu, protože jej koncernový šéf Martin Winterkorn angažoval až v roce 2010.
Suspendováni už byli také bývalý šéf vývoje Volkswagenu a poté Audi Ulrich Hackenberg , šéf vývoje motorů Heinz-Jakob Neusser (na jeho místo nastoupí Frank Welsch ze Škoda Auto) a bývalý šéf vývoje pohonných jednotek Volkswagenu a poté Porsche Wolfgang Hatz. Dále byli suspendováni bývalý šéf vývoje nízkoemisních motorů Volkswagenu Richard Dorenkamp a šéf vývoje vznětových motorů Falko Rudolph. O místo přišel i šéf skupiny auditorů a hlavní antikorupční pracovník Volkswagenu Peter Doerfler, nicméně v jeho případě to údajně nebylo v přímé souvislosti s aférou.
Jenže zatím u žádného z těchto manažerů resp. inženýrů nebylo k jejich suspendování podáno žádné oficiální vysvětlení. Podle německých médií proti žádnému z nich ale zatím nejsou žádné důkazy o jejich spojení s vývojem resp. používáním ilegálního software, takže Volkswagen by mohl čelit z jejich strany i soudním žalobám.
Jak uvádí agentura Reuters s odvoláním na noviny Süddeutsche Zeitung, Volkswagen na nátlak vyšetřovatelů nabízí svým zaměstnancům amnestii, pokud odhalí, kdo všechno o používání ilegálního softwaru věděl. Amnestie se ovšem netýká vrcholných manažerů koncernu a členů představenstva. Nabídka znamená, že ti, kteří vyšetřovatelům poskytnou informace o ilegálním softwaru, nepřijdou o své zaměstnání a nebudou nijak potrestáni.
Německá média odhadují, že pro přípravu ilegálního software bylo potřeba 10 až 30 inženýrů. Volkswagen veškeré informace německého tisku odmítá komentovat do ukončení vyšetřování.
Volkswagen ve své snaze zjistit, kdo vlastně rozhodl o tom, že se pro turbodiesely prodávané v USA bude používat ilegální software manipulující s chodem motoru při měření emisí, najal americkou právnickou firmu Jones Day a poradenskou společnost Deloitte.
Dosud už bylo suspendováno několik manažerů. Jenže mezi nimi je i šéf kontroly kvality Frank Tuch, který v době, kdy klíčové rozhodnutí o softwaru motorů EA 189 padlo, vůbec nebyl zaměstnancem Volkswagenu, protože jej koncernový šéf Martin Winterkorn angažoval až v roce 2010.
Suspendováni už byli také bývalý šéf vývoje Volkswagenu a poté Audi Ulrich Hackenberg , šéf vývoje motorů Heinz-Jakob Neusser (na jeho místo nastoupí Frank Welsch ze Škoda Auto) a bývalý šéf vývoje pohonných jednotek Volkswagenu a poté Porsche Wolfgang Hatz. Dále byli suspendováni bývalý šéf vývoje nízkoemisních motorů Volkswagenu Richard Dorenkamp a šéf vývoje vznětových motorů Falko Rudolph. O místo přišel i šéf skupiny auditorů a hlavní antikorupční pracovník Volkswagenu Peter Doerfler, nicméně v jeho případě to údajně nebylo v přímé souvislosti s aférou.
Jenže zatím u žádného z těchto manažerů resp. inženýrů nebylo k jejich suspendování podáno žádné oficiální vysvětlení. Podle německých médií proti žádnému z nich ale zatím nejsou žádné důkazy o jejich spojení s vývojem resp. používáním ilegálního software, takže Volkswagen by mohl čelit z jejich strany i soudním žalobám.
Jak uvádí agentura Reuters s odvoláním na noviny Süddeutsche Zeitung, Volkswagen na nátlak vyšetřovatelů nabízí svým zaměstnancům amnestii, pokud odhalí, kdo všechno o používání ilegálního softwaru věděl. Amnestie se ovšem netýká vrcholných manažerů koncernu a členů představenstva. Nabídka znamená, že ti, kteří vyšetřovatelům poskytnou informace o ilegálním softwaru, nepřijdou o své zaměstnání a nebudou nijak potrestáni.
Německá média odhadují, že pro přípravu ilegálního software bylo potřeba 10 až 30 inženýrů. Volkswagen veškeré informace německého tisku odmítá komentovat do ukončení vyšetřování.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz