name | autoweek.cz

Volkswagen koupí Ital Design!
21.05.2010 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Počátkem příštího týdne by měly být oficiálně oznámeny finanční podmínky, za jakých Volkswagen koupí společnost Ital Design Giugiaro. Je to další významný krok vedoucí k naplnění snahy Volkswagen do roku 2018 dosáhnout roční produkci 10 milionů vozů. K tomu bude potřebovat k současné produkci přidat 60-70 nových modelů. Aby to bylo reálné, bude potřebovat mnoho nových konstruktérů, techniků a stylistů. V současné době Volkswagen kontroluje deset značek.
Ital Design je designérskou a engineeringovou firmou zaměřenou především na automobilový průmysl. Sídlí v italském Moncalieri 15 km na jih od Turína, zaměstnává 975 lidí a disponuje 800 počítačovými pracovišti pro CAD. Na rozdíl od jiných italských karosáren Ital Design karoserie jen navrhuje a vyrábí prototypy, ale nedodává je ve velkém. Firmu (původně pod názvem Studi Italiani Realizzione Prototipi) v roce 1968 založil nyní 71letý Giorgetto Giugiaro společně s Aldem Mantovanim. Dnes v jejím čele stojí Giugiarův 45letý syn Fabrizio. Obrat karosárny v roce 2008 dosáhl 136 milionů eur a bylo dosaženo zisku. Hospodářské výsledky za loňský rok zatím nebyly zveřejněny.
Ital Design je už řadu let nejuznávanějším karosářským studiem světa. Jeho návrhy využívá mnoho automobilek a studie jsou vždy ve středu zájmu na autosalonech. Většina výsledků práce studia je ale utajovaná. Jedná se o návrhy karoserií ale i konstrukční práce pro velké automobilky, které následně neuvádějí podíl Ital Designu na konečném produktu (v posledních letech bylo jen dodatečně zveřejněno, že Ital Design navrhl pro BMW kompletní technickou i stylistickou podobu všech verzí druhé generace Mini, konstrukci Citroenu C3 Pluriel či předchozí generaci Renaultu Mégane).
Nejúspěšnějším návrhem Giorgetta Giugiara byla karoserie první generace Volkswagenu Golf, jíž byl v roce 1974 stanoven trend kompaktních hatchbacků, už 35 let dominujících evropskému trhu. Tehdy Ital Design navrhl i karoserie prvních generací Volkswagenů Passat (tuto první zakázku Volkswagenu realizoval už roku 1973) a Scirocco či Audi 80. Giugiaro dělal i návrhy první podoby studie supersportu VW W12 a řadu konceptů značek Seat a Bugatti. V současné době jsou v sériové produkci podle návrhů studia Italů Design Fiat Grande Punto, Alfa Romeo 159 sedan i kombi, Alfa Romeo Brera Coupé a Suzuki SX4/Fiat Sedici.
Girgetto Giugiaro byl v roce 2000 vyhlášen největším designérem 20. století. Studio Giugiaro Design a jeho vedoucí Fabrizio Giugiaro jsou držiteli ceny DesignBest 2006.
Předpokládá se, že po převzetí studia Volkswagenem nedojde k žádným personálním změnám ve vedení Ital Designu.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz