name | autoweek.cz

Volkswagen odhalil ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Volkswagen odhalil ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

10.03.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Volkswagen v Paříži odhalil produkční verzi svého dlouho očekávaného vanu ID. Buzz. Prodávat se má začít v evropských zemích ve třetím čtvrtletí roku 2022. Výroba verze s prodlouženým rozvorem je předběžně plánována na rok 2023.
Buzz Cargo tvoří první modelovou řadu elektricky poháněných MPV a lehkých užitkových vozů v Evropě stavěných na modulární platformě pro elektromobily MEB (Modularer E-Antriebs-Baukasten). V modelech ID. Buzz a ID. Buzz Cargo se využívají nejdůležitější automobilové trendy současnosti: inteligentní síťové propojení asistenčních a informačních systémů, aktualizaci softwaru technologií OTA (Over-the-Air) a kompatibilitu se zcela novými koncepty mobility.
 
Koncernový šéf Herbert Diess řekl: „Už když jsem v roce 2015 začínal ve Volkswagenu, chtěl jsem po mnoha nešťastných studiích, které Volkswagen představil, konečně vrátit na silnice původního Bulliho. O tento projekt jsem osobně bojoval a moji kolegové do něj vložili velké úsilí. Je to automobil, který ztělesňuje vše, co značka Volkswagen znamená: vášeň, emoce, spolehlivost, životní styl svobody a nezávislosti.“
 
Evropský elektrický van budou při uvedení na trh začínat s 77 kWh akumulátorem (hrubý energetický obsah: 82 kWh) pro pětimístnou i nákladní verzi. Elektromotor v zadní nápravě produkuje známých 150 kW. VW zatím neuvádí dojezd.
 
Volkswagen oznámil, že pětimístná i nákladní varianta Cargo budou na podzim uvedeny s funkcí obousměrného nabíjení. Ostatní modely MEB získají tuto funkci s aktualizací softwaru 3.1. K tomu však budou potřebovat speciální DC-BiDi wallbox.
 
ID. Buzz využívá známé systémy MEB jako jsou LED matrix světlomety nebo ID. Light. Interiér je vybaven digitálním kokpitem s displejem 5,3“, buď s 10“ dotykovým centrálním displejem infotainmentu nebo ve 12“ verzi s příplatkovým systémem Discover Pro. Volič převodovky je navržen jako páka na sloupku řízení.
 
Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo budou sériově vybaveny lokálním výstražným systémem Car2X, který využívá signály ostatních vozidel a dopravní infrastruktury k rozpoznávání nebezpečí v reálném čase. Rovněž sériově se bude dodávat asistent pro rozpoznávání překážek Front Assist s funkcí nouzového brzdění a asistent pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist. S novým softwarem přicházejí do rodiny ID. také nové asistenční funkce. Na přání bude k dispozici Travel Assist se sdílenými daty umožňující částečně automatizovanou jízdu v celém rozsahu provozních rychlostí a poprvé i asistovanou změnu jízdního pruhu na dálnici. Rovněž nová je paměťová funkce pro automatizované zaparkování vozu na předem uložené trase.
 
Důležitým kritériem u minibusů je využitelný prostor. S délkou 4712 mm má ID. Buzz rozvor náprav 2988 mm. S pěti cestujícími dokáže naložit až 1121 l, při sklopené druhé řadě sedadel se je to až 2250 l. Užitkový ID. Buzz Cargo je sériově vybaven třemi sedadly vpředu (alternativně dvěma) a pevnou přepážkou oddělující nákladový prostor o objemu 3,9 m3 , takže do něj lze naložit dvě europalety.
 
Většina modulárních komponent se vyrábí v Německu, v tomto případě samostatnou koncernovou divizí Volkswagen Group Components. Moduly jsou vyráběny ve výrobních závodech na originální díly v Kasselu, Braunschweigu, Salzgitteru a Hannoveru. Vznikají zde elektromotory, akumulátorové systémy a nápravy. ID. Buzz je prvním modelem řady ID., pro který Volkswagen Group Components vyrábí také nápravy. Za tím účelem byla v areálu závodu Hannover-Barsinghausen postavena nová montážní hala. V budoucnu se počítá s tím, že se v Hannoveru budou vyrábět rovněž akumulátorové systémy modelu ID. Buzz, které v současnosti vznikají v Braunschweigu.