name | autoweek.cz

Volkswagen Passat Alltrack - nová generace

Volkswagen Passat Alltrack - nová generace

26.03.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Nová generace Volkswagenu Passat Alltrack s pohonem všech kol je vozem, který toho hodně snese. Projede i neschůdným terénem díky zvýšení světlé výšky o 27,5 mm, standardně dodávanému pohonu všech kol 4Motion, přizpůsobenému podvozku a speciálnímu jízdnímu režimu Offroad.
Nárazníky včetně ochranných krytů spodní části Passatu Alltrack, velké nájezdové a přechodové úhly, rozšířené prahy, rovněž vybavené spodními ochrannými prvky, a robustnější obložení podběhů kol zvyšují odolnost karoserie pro jízdu mimo zpevněné cesty. Současně tyto prvky dodávají vozu robustní vzhled s originálním stylem.
 
Pro druhou generaci Passatu Alltrack je připraveno pět nových motorů s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem - dva zážehové TSI (110 a 162 kW) a tři vznětové TDI (110 kW, 140 kW a 176 kW). Součástí sériové výbavy jsou systém start-stop a rekuperace kinetické energie.
 
Pohon všech kol 4Motion využívá mezinápravová spojka Haldex 5. generace, která je aktivována ještě dřív, než dojde k prokluzu kol. Normálně jsou poháněna pouze přední kola, což snižuje spotřebu paliva, ale jakmile nastane zhoršení záběrových schopností, jsou během zlomku sekundy plynule přiřazena i zadní kola.
 
Zatímco mezinápravová spojka Haldex plní funkci uzávěrky mezinápravového diferenciálu, řídí přenos točivého momentu na jednotlivá kola funkce elektronické uzávěrky diferenciálu EDS integrovaná do elektronicky řízeného stabilizačního systému ESC. EDS zajišťuje, aby byl hnací moment při prokluzu jednoho kola přenesen během zlomku sekundy na protilehlé kolo.
 
Passat Alltrack ve verzích s motory 2,0 TSI/220 k a 2,0 TDI/240 k je kromě toho standardně (pro ostatní za příplatek) vybaven doplňkovou funkcí XDS+ na obou nápravách. Tento systém přibrzďuje v rychle projížděné zatáčce vnitřní kola a optimalizuje tak reakce vozu na natočení volantu. Funkce XDS+ je z technického hlediska funkčním rozšířením elektronické uzávěrky diferenciálu.
 
Všechny verze modelu Passat Alltrack jsou, stejně jako ostatní verze modelu Passat, sériově vybaveny voličem jízdních režimů. Kromě režimů Eco, Normal, Sport a Individual (v kombinaci s adaptivní regulací podvozku DCC) je zde ale navíc i doplňkový režim Offroad. Ten po stisknutí tlačítka přizpůsobí všechny důležité jízdní a asistenční systémy vozu podmínkám jízdy v terénu.
 
Passat Alltrack je díky spolupráci systémů EDS, XDS+ a 4Motion také ideálním tažným vozidlem - při 12% stoupání je nejvyšší přípustná hmotnost brzděného přívěsu až 2200 kg.
 
Vzhledem k tomu, že je Alltrack odvozen od 8. generace modelové řady Passat, postavené na platformě MQB, jsou i pro tento model k dispozici různé asistenční, informační a zábavné systémy jako Active Info Display, Head-Up Display, zábavní systém pro cestující na zadních sedadlech Media Control pro tablety, Front Assist s funkcí nouzového brzdění City a rozpoznáváním chodců, asistent pro změnu jízdního pruhu Side Assist, asistent pro případ nouze Emergency Assist, který zastaví vozidlo v nouzové situaci, asistent pro jízdu v dopravní koloně, asistent pro vyjíždění z parkovacího místa, který rozpoznává při couvání z parkovacího místo vozidla přijíždějící z obou stran, a Trailer Assist pro asistované couvání s přívěsem.
 
Nové jsou také informační a zábavní systémy, mj. systém App Connect pro připojení chytrých telefonů přes aplikace MirrorLink, CarPlay a Android Auto.