name | autoweek.cz

Volkswagen převzal vývojové centrum BlackBerry
21.07.2014 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Koncern Volkswagen převzal evropské výzkumné a vývojové centrum společnosti BlackBerry v Bochumi. Ve Wolfsburgu byla poté založena společnost Volkswagen Infotainment.
Cílem výzkumu a vývoje koncernu Volkswagen je urychlit zavádění techniky pro komunikaci vozidel s okolím do reálného provozu. Proto koncern Volkswagen převzal evropské výzkumné a vývojové centrum společnosti BlackBerry v Bochumi ve Wolfsburgu založil společnost Volkswagen Infotainment, zaměřenou na oblast konektivity vozidel.
Již dnes probíhá výměna informací mezi vozidlem a přenosnými přístroji, jako jsou například přehrávače, chytré telefony a klíčky od vozidla. V bližší budoucnosti se kromě toho etabluje také komunikace mezi vozidlem a vlastním domovem nebo kanceláří, jakož i komunikace mezi vozidly a čerpacími stanicemi, nákupními centry, parkovišti a dopravní infrastrukturou (Car-to-X-Communication resp. C2X).
Další oblastí je také komunikace mezi jednotlivými vozidly (Car-to-Car-Communication resp. C2C). Řidič může být díky tomu velmi brzy informován o dopravních komplikacích nebo překážkách.
Člen představenstva značky Volkswagen zodpovědný za vývoj Dr. Heinz-Jakob Neusser k tomu řekl: „Vzájemné propojení rozhodujícím způsobem ovlivní budoucí podobu automobilu. Mnozí zákazníci očekávají od síťově propojených vozidel novou dimenzi komfortu a bezpečnosti. Nároky našich zákazníků po celém světě se dramaticky změní, což opět zkrátí inovační cykly systémů a funkcí. Abychom tyto enormní výzvy zvládli, musíme rozšířit naše možnosti o nové know-how.“
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz