name | autoweek.cz

Volkswagen T-Roc Cabrio: kompaktní SUV nahoře bez
15.08.2019 | | Nové modely
Nápad, s nímž před rokem přišli učni SOU strojírenského Škoda Auto ve formě konceptu Škoda Sunroq, tedy Karoq Cabrio, nyní realizoval Volkswagen v Osnabrücku. Tam se bude vyrábět kompaktní crossover T-Roc s karoserií kabriolet. Představí se za pár dní na autosalonu ve Frankfurtu.
Volkswagen už brzy opět nabídne svezení bez střechy - poprvé u modelu postaveného na platformě MQB a poprvé v rychle rostoucím segmentu malých SUV. Bohužel už nestihne letošní horkou letní sezonu, protože první kompaktní crossover kabriolet bude mít premiéru až za měsíc na autosalonu IAA ve Frankfurtu a uvedení na trh je naplánováno na jaro 2020.
T-Roc Cabrio je malý rodinný automobil pro volný čas i každodenní provoz. Prodloužením rozvoru o 37 mm (celková délka vzrostla o 34 mm) mohli konstruktéři částečně kompenzovat ztrátu místa na zadních sedadlech a v zavazadlovém prostoru související s potřebou vyztužit nosnou strukturu. Za velkým dospělým proto už vzadu nebude moc místa. Na zavazadlový prostor zůstal volný objem 284 l (u standardního modelu T-Roc to je 445 l), takže se do něj vejde i několik přepravek se zásobami pro večírek pod širým nebem.
Kabriolet i přes poměrně střízlivý styl působí dojmem vozidla schopného poskytnout spoustu zábavy jako kdysi Beetle Cabriolet. Od dob Brouků se toho ale v technice hodně změnilo. Ruční námaha už není u dnešních kabrioletů nutná: skládací střecha se otevírá elektricky během 9 sekund, a to dokonce i při jízdě až do rychlosti 30 km/h. Stejně tak tomu je i se zavíráním a oboje funguje také pomocí dálkového ovládání.
Ať už mu budete říkat Crossover Utility Vehicle (CUV) nebo Sport Utility Vehicle (SUV), má tento model všechny známé silné stránky SUV, zejména zvýšenou polohu sezení a pohodlné nastupování. Příznivci SUV ocení svalnatý vzhled, který však je kombinován s vizuální lehkostí, která je typická pro kabriolety. Úhledný design rovněž zajišťuje dobrou aerodynamiku.
Na výběr budou jen dva přeplňované zážehové motory: tříválec 1,0 l/85 kW (115 koní) s 200 N.m a čtyřválec 1,5 l/ 110 kW (150 k) s 250 N.m. Pro výkonnější z nich je za příplatek k dispozici také sedmistupňová dvouspojková převodovka.
K dispozici je rovněž spousta možností připojení vč. nejnovějšího infotainmentu MIB3, s nímž je kabriolet trvale online. Informace se zde zobrazují na 8“ displeji. Za příplatek je dostupný aktivní informační displej s displejem 11,7“ vytvářející zcela digitální uspořádání kokpitu.
T-Roc Cabrio je malý rodinný automobil pro volný čas i každodenní provoz. Prodloužením rozvoru o 37 mm (celková délka vzrostla o 34 mm) mohli konstruktéři částečně kompenzovat ztrátu místa na zadních sedadlech a v zavazadlovém prostoru související s potřebou vyztužit nosnou strukturu. Za velkým dospělým proto už vzadu nebude moc místa. Na zavazadlový prostor zůstal volný objem 284 l (u standardního modelu T-Roc to je 445 l), takže se do něj vejde i několik přepravek se zásobami pro večírek pod širým nebem.
Kabriolet i přes poměrně střízlivý styl působí dojmem vozidla schopného poskytnout spoustu zábavy jako kdysi Beetle Cabriolet. Od dob Brouků se toho ale v technice hodně změnilo. Ruční námaha už není u dnešních kabrioletů nutná: skládací střecha se otevírá elektricky během 9 sekund, a to dokonce i při jízdě až do rychlosti 30 km/h. Stejně tak tomu je i se zavíráním a oboje funguje také pomocí dálkového ovládání.
Ať už mu budete říkat Crossover Utility Vehicle (CUV) nebo Sport Utility Vehicle (SUV), má tento model všechny známé silné stránky SUV, zejména zvýšenou polohu sezení a pohodlné nastupování. Příznivci SUV ocení svalnatý vzhled, který však je kombinován s vizuální lehkostí, která je typická pro kabriolety. Úhledný design rovněž zajišťuje dobrou aerodynamiku.
Na výběr budou jen dva přeplňované zážehové motory: tříválec 1,0 l/85 kW (115 koní) s 200 N.m a čtyřválec 1,5 l/ 110 kW (150 k) s 250 N.m. Pro výkonnější z nich je za příplatek k dispozici také sedmistupňová dvouspojková převodovka.
K dispozici je rovněž spousta možností připojení vč. nejnovějšího infotainmentu MIB3, s nímž je kabriolet trvale online. Informace se zde zobrazují na 8“ displeji. Za příplatek je dostupný aktivní informační displej s displejem 11,7“ vytvářející zcela digitální uspořádání kokpitu.
EU - malá SUV | 2018 | 2017 | rozdíl |
1. Renault Captur | 214 720 | 213 653 | +0,5 % |
2. Dacia Duster | 182 100 | 149 042 | +22,2 % |
3. Peugeot 2008 | 180 204 | 180 830 | -0,3 % |
4. VW T-Roc | 143 319 | 5 060 | - |
5. Opel/Vauxhall Mokka X | 120 601 | 170 550 | -29,3 % |
6. Ford EcoSport | 112 333 | 62 744 | +79,0 % |
7. Citroen C3 Aircross | 111 856 | 17 219 | - |
8. Opel/Vauxhall Crossland X | 97 484 | 39 548 | - |
9. Fiat 500X | 95 869 | 90 078 | +6,4 % |
10. Seat Arona | 91 558 | 6 289 | - |
Segment | 1 828 954 | 1 337 888 | +36,7 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz