name | autoweek.cz

Volkswagen T-Roc: poslední se spalovacím motorem

Volkswagen T-Roc: poslední se spalovacím motorem

28.08.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Volkswagen krátce před autosalonem IAA v Mnichově představil podobu nové generace modelu T-Roc. Malé SUV bude pravděpodobně posledním novým modelem se spalovacím motorem. Turbodiesel již pro něj není k dispozici, ale premiéru v koncernu bude mít plně hybridní pohon.

Před osmi lety Volkswagen vstoupil s modelem T-Roc do segmentu malých SUV. První generace byla uvedena na trh v roce 2017 a v modelovém roce 2022 následovala modernizace. Dosud se prodaly víc než dva miliony těchto vozů, které se vyrábějí v portugalském závodě Palmela nedaleko Lisabonu.

 

Nový T-Roc je třetí SUV od Volkswagenu postavené na nejnovějším vývojovém stupni modulární platformy MQB evo (po Tiguanu a Tayronu). Díky tomu může využívat stejné výsledky hardwarového a softwarového vývoje. Délka T-Rocu narostla o 12 cm na 437 cm, přičemž rozvor náprav se zvětšil na 263 cm. Zavazadlový prostor narostl o 30 l na 475 l.

 

Kompletně byly přepracovány zejména přední a zadní část při zachování základních prvků předchůdce, zejména linii střechy. Díky nové výrazné přední části s kompletně přepracovanými LED světlomety (za příplatek LED matrix IQ.Light) nyní T-Roc zapadá do nového designového jazyka značky. Zároveň byla optimalizovaná aerodynamika se snížením odporu o 10 % na součinitel aerodynamického odporu cx 0,29.

 

V Evropě bude T-Roc poháněn výhradně přeplňovanými zážehovými motory 1,5 l kombinovanými se sedmistupňovými dvouspojkovými převodovkami a hybridními systémy. Základními verze jsou dva 48 V mild-hybridy s výkonem 85 kW (116 k) resp. 110 kW (150 k). Později budou následovat dvě plně hybridní pohonné jednotky, o nichž ale Volkswagen zatím neuvádí podrobnosti. Hybridní pohon je údajně navržen tak, aby umožňoval delší cesty na elektrický pohon, nejen od křižovatky ke křižovatce.

 

Kromě variant s pohonem předních kol bude T-Roc k dispozici také s pohonem všech kol 4Motion s motorem 2,0 TSI, který bude později také nabízen jako mild hybrid (mHEV). V budoucnu bude k dispozici i nejvýkonnější varianta T-Roc R.

 

Povrch přístrojové desky je potažen nově vyvinutou látkou, přičemž jsou vynechány dekorativní prvky. Řidič mí před sebou informační centrum, které lze ve vyšších verzích doplnit příplatkovým head-up displejem. Verze Classic nabízí kulaté přístroje, zatímco Progressive nabízí displej s dlaždicovým uspořádáním. Displej infotainmentu má rozměr až 13“.

 

Standardně je k dispozici celkem 12 asistenčních systémů, poprvé v této řadě je za příplatek k dispozici i Park Assistant Pro, který umožňuje plně automatické parkování. s pamětí, do níž lze uložit pět parkovacích manévrů. Za příplatek bude k dispozici také zadní kamera.

 

Pro vyšší výbavy bude k dispozici dvoubarevné lakování. Fanoušci T-Rocu se ale budou muset obejít bez oblíbené verze kabriolet, protože na její vývoj už ve Wolfsburgu není kapacita.

 

Uvedení nové generace na trh je plánováno na listopad.

 

Foto: Volkswagen