name | autoweek.cz

Volkswagen T-Roc přijíždí na český trh

Volkswagen T-Roc přijíždí na český trh

15.12.2025 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Volkswagen uvádí na český trh novou generaci kompaktního SUV T-Roc poháněného jen spalovacími motory. V rámci uvedení na trh se nabízí za zvýhodněnou vstupní cenu 699 000 Kč. Již čeká na zkušební jízdy zákazníků u autorizovaných prodejců značky Volkswagen.

V roce 2017, vstoupil Volkswagen s modelem T-Roc do segmentu kompaktních SUV. Druhá generace navazuje na úspěšného předchůdce s více než dvěma miliony prodanými vozy. I po osmi letech se řadí mezi nejprodávanější auta na evropském trhu. Ve Wolfsburgu se ovšem rozhodli posunout jej víc ke crossoverům mj. i designem připomínajícím kupé.

 

T-Roc přichází s radikálně přepracovaným designem, který ale zahrnuje prvky a proporce svého předchůdce aby byl dosažen nový, ale zároveň známý vzhled. Výrazné změněná podoba přední části s kompletně přepracovanými LED světlomety (ve vyšších výbavách se nabízejí i IQ.Light LED Matrix) nově zapadá do nového designového stylu značky. Zároveň byla výrazně optimalizována aerodynamika na součinitel odporu 0,29, zatímco odcházející generace měla 0,34.

 

Pohonné jednotky a podvozek

Platforma MQB evo, jako u Tiguanu a Tayronu, umožňuje využití systémů z modelů vyšších tříd. T-Roc narostl na délku 4373 mm (tj. o 122 mm) a rozvor náprav se také prodloužil o 39 mm na 2629 mm. Zavazadlový prostor se zvětšil o 30 l na 475 l resp. až 1350 l (+60 l), přičemž zadní sedadla jsou dělená s klopná v poměru 40/20/40, takže lze se čtyřmi místy přepravovat i dlouhé předměty. Zapadá mezi T-Cross, dlouhý 413 cm, a Tiguan se 454 cm.

 

Nový Volkswagen T-Roc vstupuje na český trh s výběrem dvou 48V mildhybridních pohonů 1,5 eTSI mHEV s nejvyšším výkonem 85 kW (115 k) nebo 110 kW (150 k) ve spojení s automatickou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Motory jsou vybaven systémem deaktivace válců.

 

Ve druhé polovině roku 2026 nabídku rozšíří nově vyvinutý full hybridní pohon 1,5 eTSI HEV/100 kW (136 k) resp. 125 kW (170 k) a varianta 2,0 eTSI mHEV/150 kW (204 k) s pohonem všech kol 4Motion. Nabídku v roce 2027 doplní také nejvýkonnější verze T-Roc R s motorem 2,0 eTSI/245 kW a pohonem všech kol 4Motion. Nadšenci se ale musí obejít bez v tomto segmentu unikátní verze kabriolet.

 

Ve všech verzích je zadní náprava víceprvková. Pro nejvyšší verze výbav se nabízí i adaptivní regulace podvozku a progresivní řízení. Nově je v nabídce i elektricky výklopné tažné zařízení.

 

Před řidičem je digitální kokpit Pro 10,25“, za příplatek je v nabídce poprvé i head-up displej. Displej infotainmentu 12,9“ (v základní výbavě je 10“) využívá nejnovější generaci MIB4. Novinkou je otočný multifunkční ovladač mnoha funkcí umístěný na středové konzoli.

 

Výbava a ceny

Bezpečnostní výbava zahrnuje asistenční systémy včetně asistentu pro částečně automatizovanou jízdu Travel Assist nebo Emergency Assist. Poprvé v této modelové řadě je za příplatek k dispozici parkovací asistent Park Assist Pro, který umožňuje plně automaticky parkovat, nebo couvací kamera.

 

Zahájení prodeje doprovází zvýhodněná vstupní cena 699 000 Kč. Sériová výbava základní verze Trend zahrnuje přední i zadní LED světlomety, automatickou klimatizaci, přední a zadní parkovací senzory, multifunkční volant nebo dojezdové rezervní kolo a prodlouženou záruku na 3 roky resp. 90 000 km.

 

Stejně jako dosud se vyrábí v závodě AutoEuropa v Lisabonu. Nový T-Roc přijíždí k prodejcům a je k dispozici také na testovací jízdy. Při uvedení na trh mimořádní cenová nabídka začíná na 699 900 Kč.

 

Foto: V. Rybecký