name | autoweek.cz

Volkswagen Touareg po 24 letech skončí

Volkswagen Touareg po 24 letech skončí

07.08.2025 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volkswagen plánuje ukončit výrobu modelu Touareg. Velké SUV je jedním z nejstarších současných modelů Volkswagenu a už nebude mít přímého nástupce.

Volkswagen plánuje v roce 2026 ukončit výrobu třetí generace modelu Touareg bez nástupce. Rozloučí se tak se svým nejluxusnějším modelem. Nedávno představený model Tayron, což je nástupce kompaktního Tiguanu Allspace, tak zůstane největším SUV značky Volkswagen. Tayron je prezentován jako levnější alternativa plnící z velké části roli Touaregu. Tayron se nabízí i v sedmimístné verzi a utáhne přívěs o hmotnosti 2500 kg.

 

Prémiové SUV bylo poprvé uvedeno na trh v roce 2002. Sdílelo stejnou platformu s původním Porsche Cayenne jako naplnění ambicí tehdejšího šéfa Volkswagenu Ferdinanda Piëcha pozvednout značku Volkswagen mezi výrobce luxusnějších aut spolu se sedanem Phaeton. Na rozdíl od Phaetonu ale Touareg dosáhl úspěch.

 

Rozhodnutí vyřadit Touareg z prodeje odráží měnící se priority Volkswagenu. Jelikož se neplánuje žádný přímý nástupce, odchod Touaregu znamená definitivní konec snahy Volkswagenu o vstup mezi výrobce prémiových vozů.

 

Podle Automobilwoche Volkswagen v současné době nemá na prestižní projekty jako je Touareg dost peněz. Ve Wolfsburgu se nyní vydání každého eura zvažuje dvakrát a každý projekt je pod drobnohledem. Zasvěcenci sdělili Automobilwoche, že jsou rádi, že o nové elektrické platformě SSP bylo rozhodnuto před velkými úspornými opatřeními – vzhledem k současné situaci by bylo její schválení nepravděpodobné.

 

Spolu s Touaregem se Volkswagen ve snaze o zefektivnění produkce rozhodl v roce 2027 z nabídky vyřadit i elektrický model ID.5 uvedený na trh v roce 2021 jako sportovnější verze modelu ID 4 ve stylu kupé. Byl zaměřen především na čínský trh, ale tam ani v Evropě nedosáhl očekávaný úspěch a zůstal ve stínu praktičtějšího ID.4.

 

Představenstvo Volkswagenu údajně také rozhodlo o ukončení vývoje připravovaného kompaktního MPV s elektrickým pohonem na platformě MEB, které mělo nahradit model Touran. Kapacity výzkumného a vývojového centra Volkswagenu se zaměřují na potenciálně důležitější modely, především elektricky poháněný Golf. Tento typ vozu prý ale zvažuje značka Škoda, zatímco Volkswagen se má v souladu s požadavky trhu zaměřit především na SUV a crossovery..

 

Foto: Volkswagen