name | autoweek.cz

Volkswagen Touareg s novým vzhledem

Volkswagen Touareg s novým vzhledem

26.05.2023 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Volkswagen po pěti letech modernizuje třetí generaci luxusního SUV Touareg. Oživení vzhledu není moc nápadné, až na nově vyvinuté přední světlomety HD matrix a zadní LED svítilny ve tvaru světelného pásu. Byl ale přepracován podvozek a koncept displeje a ovládání.

Touareg byl v roce 2002 prvním SUV značky Volkswagen. Od uvedení na trh bylo již prodáno více než 1,13 milionu vozů. Třetí generace se představila v roce 2018 a nyní vstupuje do druhé poloviny životního cyklu.

 

Decentní úpravy vzhledu

Změny vzhledu nejsou moc nápadné. Zmizela příď zdobená chromem, která byla navržená s ohledem na čínský trh, kde ale nebyl Touareg tak úspěšný, jak se očekávalo. Nyní působí méně okázale, ale elegantněji. Vpředu byl přepracován celek skládající se z masky chladiče, LED světlometů a nárazníku. Záď dostala pás LED světel probíhající po celé šířce vozu. Poprvé je osvětleno logo značky. To, co bylo dosud vyhrazeno pro zákazníky v Číně a USA, bylo v Evropě zakázáno kvůli nejasným předpisům EU. To se podařilo vyřešit a Volkswagen přichází jako průkopník nového trendu.

 

V interiéru se na pohled moc nemění, ale technologie se zlepšuje zejména pokud jde o informační systém a rozlišení displejů. Dříve příplatkový velkoryse prosklený Innovision Cockpit je nyní standardní výbavou. Zahrnuje digitální kokpit a špičkový infotainment Discover Pro Max. Optimalizovány byly různé funkce vč. nyní standardního hlasového ovládání. Porty USB-C s nabíjecí kapacitou 45 W umožňují mnohem rychlejší nabíjení elektronických zařízení.

 

Pět pohonných jednotek, ale už ne V8

Volkswagen Touareg je, stejně jako všechna velká luxusní SUV koncernu VW, založen na platformě MLB Evo v její SUV verzi. Technici Volkswagenu dále vyvinuli podvozek s pohonem všech kol. Touareg se standardně dodává s novým snímačem zatížení střechy, který je propojen s elektronikou podvozku. Pokud je detekováno zatížení střechy, umožňuje řídicím systémům, jako je ESC, zasáhnout dřív, aby se zvýšila jízdní stabilita. Pokud naopak není střecha zatížena, systémy umožní sportovnější jízdu. V závislosti na verzi je Touareg k dispozici s inovativními systémy, jako jsou aktivní stabilizace náklonu (adaptivní podvozek) a řízení všech kol.

 

V Evropě je pro Touareg připraveno pět pohonných jednotek, všechny s motory V6 3,0 l. Turbodiesely poskytují výkon 170 kW (231 k) nebo 210 kW (286 k) a zážehový motor V6 TSI dosahuje výkon 250 kW (340 k). Dva plug-in hybridy eHybrid vycházejí z varianty se zážehovým motorem. Poskytují maximální výkon systému 280 kW (381 k) resp. 340 kW (462 k) ve verzi R. Senzační V8 TDI bohužel zmizel. Všechny motory jsou standardně spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou s měničem točivého momentu a stálým pohonem všech kol 4Motion.

 

Na přání dodávané světlomety IQ.Light HD - LED Matrix je vybavena různými mimořádně sofistikovanými světelnými funkcemi a patří k tomu nejlepšímu, co je v současnosti k dispozici. Více než 38 000 interaktivních LED promítá světelný koberec přesně do jízdního pruhu a osvětluje vozovku přesněji než kdykoli předtím. Trvale zapnutá dálková světla mohou být stále aktivní mimo zastavěné oblasti, protože protijedoucí provoz a auta vpředu jsou maskovány přesněji než kdykoli předtím.

 

Spuštění předprodeje v České republice od 27.června 2023