name | autoweek.cz

Volkswagen uvádí novou generaci Caddy
24.08.2010 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Během šesti let (od roku 2004 až do roku 2009) se po celém světě prodalo 800 000 vozů Caddy třetí generace.
Nový styl designu je ve stylu pick-upu Amarok a nové generace T5. Vylepšen byl také interiér s plně vyjímatelnou druhou řadou sedadel.
Nový Caddy je jako prvním vozem své kategorie sériově vybaveným ESP ve všech verzích. Dalším prvenstvím v segmentu je nabídka šesti- a sedmirychlostních dvojspojkových převodovek DSG a asistentu pro rozjezd do kopce.
Nová generace se opět nabízí ve dvou délkách se standardním nebo prodlouženým rozvorem (Maxi) a jako jediný vůz v segmentu také s pohonem všech kol 4Motion v kombinaci s oběma délkami karoserie.
U obou variant Caddy a Caddy Maxi může být poprvé zcela vyjmuta druhá řada sedadel. U pětimístné varianty se tím získá úložný prostor o objemu až 3030 l resp. 3880 l u Caddy Maxi. Pro řemeslníky a poskytovatele různých služeb je zajímavá sada Flexsitz Plus, u níž lze délku úložného prostoru na straně spolujezdce prodloužit na více než tři metry. Objem nákladového prostoru se tím zvětší až na 4,7 m3. Modely Caddy lze objednat také v nové sedmimístné verzi se sedadly ve třech řadách (sériově jsou ve verzích Caddy Maxi Trendline a Comfortline).
Spotřeba paliva šesti nových vznětových a zážehových motorů TDI a TSI je až o 21 % nižší a všechny také splňují emisní normu Euro5. Jejich moderní konstrukce kombinuje přímé vstřikování paliva s přeplňováním turbodmychadlem.
Motory TDI jsou vybaveny systémem přímého vstřikování Common Rail a filtrem pevných částic. Dodávají se ve výkonových úrovních 55 kW/75 k, 75 kW/102 k, 81 kW/110 k a 103 kW/140 k. Motor o výkonu 75 kW/102 k lze objednat se sedmirychlostní dvouspojkovou převodovkou DSG a pro výkonnější TDI 103 kW/140 k je k dispozici speciálně upravená šestirychlostní DSG. Verze o výkonu 81 kW/110 k se dodává výhradně ve verzi 4MOTION.
Nejhospodárnějším modelem nové řady je Caddy 1.6 TDI s paketem BlueMotion Technology 75 kW/102 k se spotřebou nafty 4,9 l/100 km, což znamená snížení o 0,6 l/100 km oproti předchůdci. Z toho vyplývá dojezd 1176 km na jedno naplnění palivové nádrže. Také motor o výkonu 55 kW se nabízí ve variantě BlueMotion Technology. Sada BlueMotion Technology zahrnuje systém Start-Stop a automatickou rekuperací kinetické energie během brzdění.
Pro nové modely Caddy jsou k dispozici i dva nové zážehové motory TSI. Čtyřválec 1,2 l dosahuje nejvyššího výkonu 63 kW/86 k nebo 77 kW/105 k. Výkonnější verze 77 kW/105 k má spotřebu benzinu 6,6 l/100 km. V porovnání s předchozím modelem byla spotřeba paliva snížena o 1,6 l/100 km, resp. o 21 %. Dalším úsporným zážehovým motorem je 2,0 Eco Fuel na stlačený zemní plyn (CNG). Má výkon 80 kW/109 k jako u předchůdce.
Změnou prošla také struktura nabídka úrovní výbav. Přibližně 70 % zákazníků volí skříňovou variantu nebo Kombi s možností přepravy až sedmi osob. Tři úrovně výbavy tvoří Startline, Trendline a Comfortline, přičemž Trendline nahrazuje dosavadní Caddy Life a nejvyšší verze Comfortline střídá úspěšnou speciální edici Style. Novou základní verzí je Startline a na vrcholu nabídky stojí Comfortline Edition (dříve Style Edition) jako exkluzivní varianta. Ve výrobním programu i nadále zůstává campingové vozidlo Tramper ve verzích Caddy i Caddy Maxi.
Na českém trhu se nový Volkswagen Caddy objeví během října. Cena zatím nebyla stanovena.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz