name | autoweek.cz

Volkswagen uvádí novou generaci Caddy

Volkswagen uvádí novou generaci Caddy

24.08.2010 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nová generace kompaktního MPV a městského dodávkového vozu Volkswagen Caddy zaujme spornějšími motory a vyšší úrovní výbav.

Během šesti let (od roku 2004 až do roku 2009) se po celém světě prodalo 800 000 vozů Caddy třetí generace.

Nový styl designu je ve stylu pick-upu Amarok a nové generace T5. Vylepšen byl také interiér s plně vyjímatelnou druhou řadou sedadel.

Nový Caddy je jako prvním vozem své kategorie sériově vybaveným ESP ve všech verzích. Dalším prvenstvím v segmentu je nabídka šesti- a sedmirychlostních dvojspojkových převodovek DSG a asistentu pro rozjezd do kopce.

Nová generace se opět nabízí ve dvou délkách se standardním nebo prodlouženým rozvorem (Maxi) a jako jediný vůz v segmentu také s pohonem všech kol 4Motion v kombinaci s oběma délkami karoserie.

U obou variant Caddy a Caddy Maxi může být poprvé zcela vyjmuta druhá řada sedadel. U pětimístné varianty se tím získá úložný prostor o objemu až 3030 l resp. 3880 l u Caddy Maxi. Pro řemeslníky a poskytovatele různých služeb je zajímavá sada Flexsitz Plus, u níž lze délku úložného prostoru na straně spolujezdce prodloužit na více než tři metry. Objem nákladového prostoru se tím zvětší až na 4,7 m3. Modely Caddy lze objednat také v nové sedmimístné verzi se sedadly ve třech řadách (sériově jsou ve verzích Caddy Maxi Trendline a Comfortline).

Spotřeba paliva šesti nových vznětových a zážehových motorů TDI a TSI je až o 21 % nižší a všechny také splňují emisní normu Euro5. Jejich moderní konstrukce kombinuje přímé vstřikování paliva s přeplňováním turbodmychadlem.

Motory TDI jsou vybaveny systémem přímého vstřikování Common Rail a filtrem pevných částic. Dodávají se ve výkonových úrovních 55 kW/75 k, 75 kW/102 k, 81 kW/110 k a 103 kW/140 k. Motor o výkonu 75 kW/102 k lze objednat se sedmirychlostní dvouspojkovou převodovkou DSG a pro výkonnější TDI 103 kW/140 k je k dispozici speciálně upravená šestirychlostní DSG. Verze o výkonu 81 kW/110 k se dodává výhradně ve verzi 4MOTION.

Nejhospodárnějším modelem nové řady je Caddy 1.6 TDI s paketem BlueMotion Technology 75 kW/102 k se spotřebou nafty 4,9 l/100 km, což znamená snížení o 0,6 l/100 km oproti předchůdci. Z toho vyplývá dojezd 1176 km na jedno naplnění palivové nádrže. Také motor o výkonu 55 kW se nabízí ve variantě BlueMotion Technology. Sada BlueMotion Technology zahrnuje systém Start-Stop a automatickou rekuperací kinetické energie během brzdění.

Pro nové modely Caddy jsou k dispozici i dva nové zážehové motory TSI. Čtyřválec 1,2 l dosahuje nejvyššího výkonu 63 kW/86 k nebo 77 kW/105 k. Výkonnější verze 77 kW/105 k má spotřebu benzinu 6,6 l/100 km. V porovnání s předchozím modelem byla spotřeba paliva snížena o 1,6 l/100 km, resp. o 21 %. Dalším úsporným zážehovým motorem je 2,0 Eco Fuel na stlačený zemní plyn (CNG). Má výkon 80 kW/109 k jako u předchůdce.

Změnou prošla také struktura nabídka úrovní výbav. Přibližně 70 % zákazníků volí skříňovou variantu nebo Kombi s možností přepravy až sedmi osob. Tři úrovně výbavy tvoří Startline, Trendline a Comfortline, přičemž Trendline nahrazuje dosavadní Caddy Life a nejvyšší verze Comfortline střídá úspěšnou speciální edici Style. Novou základní verzí je Startline a na vrcholu nabídky stojí Comfortline Edition (dříve Style Edition) jako exkluzivní varianta. Ve výrobním programu i nadále zůstává campingové vozidlo Tramper ve verzích Caddy i Caddy Maxi.

Na českém trhu se nový Volkswagen Caddy objeví během října. Cena zatím nebyla stanovena.