name | autoweek.cz

Volkswagen v USA odepisuje další miliardu

Volkswagen v USA odepisuje další miliardu

29.08.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volkswagen byl v USA nucen dohodnout se se svými dealery na miliardovém odškodnění. Tím ale problémům není konec - soudce dal Volkswagenu už jen dva měsíce na to, aby vyřešil problém s 85 000 vozy VW, Porsche a Audi s motory V6 3,0 TDI.
Volkswagen se dohodl se svými 652 severoamerickými prodejci na odškodnění ztrát, které utrpěli v důsledku řešení problémů vyvolaných prodejem automobilů s motory 2,0 TDI vybavených softwarem, které jim zajišťovalo splnění emisí NOx jen při měření a nikoliv na silnici. Tito prodejci jsou také nuceni věnovat čas a prostor odkupování vozidel s motory 2,0 TDI. Podle neoficiálních informací Volkswagen svým prodejcům vyplatí kompenzace ve výši celkem 1,2 miliardy dolarů. Podrobnosti o dohodě mají být zveřejněny koncem září.
 
Volkswagen byl americkými orgány přinucen k dohodě, že zákazníkům nabídne odkoupení vozů s motorem 2,0 TDI vybavených ilegálním softwarem, což jej spolu s dalšími náhradami přijde na 15,3 miliardy USD. Německá automobilka se ale snaží náklady spojené s Dieselgate minimalizovat. Proto odmítá přistoupit ke stejnému řešení i u motorů V6 3,0 TDI, jimiž jsou vybavena drahá luxusní SUV značek VW, Audi a Porsche (motor 2,0 TDI byl používán jen v laciných modelech, především v nejprodávanějším Volkswagenu v USA, sedanu Jetta).
 
Volkswagen už v červnu oznámil, že má technické řešení pro 85 000 vozů s motory V6 3,0 TDI. Jenže v červenci organizace pro ochranu ovzduší EPA (Environmenntal Protection Agency) a CARB (California Air Resources Board) toto řešení odmítly jako nedostatečné a v mnoha ohledech zcela nevyhovující. Volkswagen proto slíbil další technické úpravy, pro jejichž návrh ale potřebuje dostatek času. Tím ale neuspokojil soudce Charlese Breyera. Ten požaduje, aby automobily, produkující nadměrné množství jedovatých emisí NOx, co nejrychleji zmizely z amerických silnic. Proto nyní dal Volkswagenu poslední termín k předložení řešení 3. listopad.
 
Evropské orgány se problémem nadměrných emisí jedovatých oxidů dusíku u motorů V6 3,0 TDI nezabývají a k řešení tohoto problému u motorů 1,2 TDI, 1,6 TDI a 2,0 TDI stačí úprava softwaru, která je navíc pro majitele dotčených vozů dobrovolná.