name | autoweek.cz

Volkswagen v USA zřejmě některá auta odkoupí a jiná vybaví SCR

Volkswagen v USA zřejmě některá auta odkoupí a jiná vybaví SCR

12.01.2016 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Ve Spojených státech Volkswagen čelí požadavku agentury pro životní prostředí EPA, aby většinu z automobilů vybavených motory EA 189 vybavenými softwarem zajišťujícím podvádění při měření emisí NOx odkoupil zpět. U dalších chce Volkswagen instalovat systém katalytické redukce (SCR).
Nejvyšší představitel Volkswagenu Matthias Mueller v předvečer autosalonu v Detroitu možnost odkoupení některých vozů s motory EA 189 nevyloučil. Podle zjištění německých médií by to mohlo znamenat odkoupení až 115 000 automobilů od jejich majitelů na území Spojených států.
 
Při své první návštěvě USA od vypuknutí aféry Dieselgate předseda představenstva Volkswagenu Matthias Mueller k další z mnoha omluv připojil nabídku, že Volkswagen dodatečně vybaví první generaci motorů EA189 systémem katalytické redukce, který zajistí splnění emisních norem EPA a CARB. Systém katalytické redukce vyžaduje zabudovat do vozu nádrž na redukční kapalinu, kterou je roztok močoviny, většinou nabízený pod obchodním názvem AdBlue.
 
Nové verze motorů EA 189 už systémem SCR jsou vybaveny, jenže u nich byl podvodný software využíván k tomu, aby se prodloužil dojezd mezi doplňováním roztoku močoviny na interval shodný s předepsanou výměnou oleje. U těchto motorů bude nutná úprava softwaru, aby vyhověly předpisům. To ale bude spojeno se zhoršením výkonových parametrů vozu.
 
V USA už 265 000 majitelů vozů Volkswagen vybavených motory EA 189 využilo nabídku automobilky a vyzvedlo si platební kartu s částkou 500 USD a poukaz na speciální služby u dealera.
 
Matthias Mueller se rovněž snažil vyvrátit obvinění, že Volkswagen před vyšetřovateli utajuje důležitá data. Muelller vysvětloval, že tento dojem mohl vyvolat rozdílný přístup k ochraně dat vycházející z odlišných zákonů v Německu a ve Spojených státech.
 
Volkswagen v USA nechce skončit s prodejem svých turbodieselů, nicméně už předvedl i jiné alternativy, jak skutečně přispět ke snížení znečišťování ovzduší. Už před týdnem na výstavě spotřební elektroniky CES v Las Vegas představil koncept mikrobusu BUDD-e poháněného čtyřmi trakčními elektromotory.
 
Volkswagen BUDD-e zaujal údajným dojezdem na jedno dobití 600 km (alespoň podle evropského standardu NEDC, podle amerického cyklu EPA to je 375 km). Jeho ploché akumulátory o kapacitě 101 kWh se dají údajně dobít na 80 % za 15 minut. Volkswagen ale neupřesnil, o jaké akumulátory se jedná ani systém rychlodobíjecí stanice (Porsche už ale předvedlo rychlodobíjecí stanici na 800 V schopnou takového výkonu).
 
 V Detroitu Volkswagen přidal novou generaci modelu Tiguan, která má ve verzi GTE Active hybridní pohon s možností dobíjení (Plug-In Hybrid) s dojezdem na čistě elektrický pohon 32 km.