name | autoweek.cz

Volkswagen vrací Microbus - jako autonomní elektromobil

Volkswagen vrací Microbus - jako autonomní elektromobil

09.01.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volkswagen Microbus se v 60. letech stal v USA kultovním vozidlem. Německá automobilka od té doby předvedla už několik konceptů v retro stylu, odvolávajících se na tuto legendu. Tou nejnovější je ID Nuzz - s elektrickým pohonem a autonomním řízením.
Volkswagen na autosalonu v Detroitu představuje koncept ID Buzz, navenek v retrostylu, ale ve skutečnosti technicky vyspělé MPV se všemi koly poháněnými dvěma elektromotory.  Zahájení prodeje sériové podoby tohoto vozidla je předběžně plánováno na rok 2022.
 
Ačkoliv ID Buzz navenek připomíná mikrobusy uvedené na trh už v roce 1950, používá novou architekturu Volkswagenu pro vozidla s elektrickým pohonem, což pomáhá maximalizovat využití prostoru kabiny s místy k sezení až pro osm osob.
 
ID Buzz je součástí snahy Volkswagenu prezentovat se pro příští dekádu jako výrobce bezemisních elektromobilů, který už nechce mít nic společného s aférou Dieselgate. ID Buzz je po čtyřmístném hatchbacku ID, představeným na loňském autosalonu v Paříži, druhým z pěti modelů s elektrickým pohonem vyvíjených Volkswagenem. Dalšími vozidly s touto koncepcí by měly být crossover ve stylu SUV, sedan a pravděpodobně sportovní vůz. Velká elektrická ofenzíva Volkswagenu začne v roce 2020 s uvedením zcela nové architektury MED do sériové produkce. Do roku 2025 chce VW prodávat milion těchto vozidel ročně.
 
ID Buzz je vybaven dvěma elektromotory - jeden v přídi vozu a druhý v sestavě zadní nápravy. To poskytuje možnost pohonu všech kol - na rozdíl od pohonu zadních kol hatchbacku ID, který má jediný trakční elektromotor vzadu. Každý elektromotor poskytuje 150 kW s kombinovaným systémovým výkonem 270 kW. Podle VW ale může být ID Buzz koncipován i jen s pohonem zadních kol s elektromotorem o výkonu 195 kW.
 
Lithio-ionové akumulátory v podlaze vozu mají kapacitu 111 kWh, což má umožnit dojezd až 600 km podle evropského zkušebního cyklu NEDC, tedy o 66 km víc než Volkswagen uváděl u podobně koncipovaného konceptu Budd-e, představeného vloni na veletrhu CES a používal 95 kWh lithio-ionové akumulátory. Akumulátory vozidla ID Buzz lze nabít na 80 % za 30 minut.
 
ID Buzz má také nejnovější systém autonomní jízdy umožňující řidiči opustit volant vybavený touchpadem, využít sedadla, která lze otáčet o 180°, a ponechat vše v režimu ID Pilot, který je připravován k zavedení do provozu v roce 2025. V tomto režimu je volant oddělen od převodky řízení. Schopnost autonomní jízdy poskytuje řada laserových snímačů, ultrazvukové senzory, radary a kamery, které získávají informace o okolí, zatímco dopravní informace přicházejí přes internet z datového cloudu.
 
ID Buzz je 4941 mm dlouhý, tedy o 344 mm delší než koncept Budd-e. Nová platforma VW MED, původně představená u hatchbacku ID má dlouhý rozvor náprav 3300 mm a poměrně krátké převisy vpředu i vzadu.