name | autoweek.cz

Volkswagen zřejmě světovou jedničkou
14.01.2019 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Koncern Volkswagen v roce 2018 zvýšil dodávky nových vozů 0 0,9 % proti roku 2017 na celkových 10,83 milionu vozidel. Velmi pravděpodobně se tak opět stal největším výrobcem automobilů na světě.
Největší potenciální soupeři Volkswagenu o světové prvenství Toyota Motor a Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi zatím celkové prodejní výsledky za rok 2018 nezveřejnili. Toyota ale před měsícem zveřejnila odhad celoroční bilance na úrovni 10,55 milionu vozů. Aliance v roce 2017 prodala 10,6 milionu aut, ovšem průběžné letošní výsledky nenaznačovaly výraznější zvýšení.
Pokud se předběžné odhady potvrdí, bude to už pátý rok v řadě, kdy se Volkswagen Group stane světovou jedničkou. Pokud se budou hodnotit pouze dodávky osobních automobilů, pak by vedení VW Group mělo být jednoznačnější, protože má menší podíl produkce lehkých užitkových a nákladních vozidel.
Prodej koncernových vozů přitom nepříznivě ovlivnily dvě okolnosti - problémy v Evropě spojené se zaváděním nové metodiky hodnocení emisí WLTP a zhoršení nálady na nejdůležitějším trhu skupiny v Číně v důsledku obchodní války se Spojenými státy. Zavádění WLTP podstatně zhorší finanční výsledky skupiny. Podle prodejního šéfa Christiana Dalheima stálo zavádění WLTP VW Group v roce 2018 asi 1 miliardu eur.
Pokud se předběžné odhady potvrdí, bude to už pátý rok v řadě, kdy se Volkswagen Group stane světovou jedničkou. Pokud se budou hodnotit pouze dodávky osobních automobilů, pak by vedení VW Group mělo být jednoznačnější, protože má menší podíl produkce lehkých užitkových a nákladních vozidel.
Prodej koncernových vozů přitom nepříznivě ovlivnily dvě okolnosti - problémy v Evropě spojené se zaváděním nové metodiky hodnocení emisí WLTP a zhoršení nálady na nejdůležitějším trhu skupiny v Číně v důsledku obchodní války se Spojenými státy. Zavádění WLTP podstatně zhorší finanční výsledky skupiny. Podle prodejního šéfa Christiana Dalheima stálo zavádění WLTP VW Group v roce 2018 asi 1 miliardu eur.
Dodávky zákazníkům | 2018 | 2017 | změna (%) |
Evropa | 4 380 700 | 4 328 500 | +1,2 % |
Západní Evropa | 3 583 500 | 3 583 900 | +0,0 % |
Německo | 1 284 800 | 1 286 500 | -0,1 % |
Střední a východní Evropa | 797 200 | 744 700 | +7,1 % |
Rusko | 229 800 | 191 800 | +19,8 % |
Severní Amerika | 956 700 | 976 400 | -2,0 % |
USA | 638 300 | 625 100 | +2,1 % |
Jižní Amerika | 590 000 | 521 600 | +13,1 % |
Brazílie | 401 700 | 308 000 | +30,4 % |
Asie-Pacific | 4 546 300 | 4 505 800 | +0,9 % |
Čína vč. HK | 4 207 100 | 4 184 200 | +0,5 % |
Celý svět | 10 834 000 | 10 741 500 | +0,9 % |
značka | 2018 | 2017 | změna (%) |
Volkswagen osobní | 6 244 900 | 6 230 300 | +0,2 % |
Audi | 1 812 500 | 1 878 100 | -3,5 % |
Škoda | 1 253 700 | 1 200 500 | +4,4 % |
Seat | 517 600 | 468 400 | +10,5 % |
Porsche | 256 300 | 246 400 | +4,0 % |
Volkswagen užitkové | 499 700 | 497 900 | +0,4 % |
MAN | 136 500 | 114 100 | +19,6 % |
Scania | 96 500 | 90 800 | +6,3 % |
VW Group celkem | 10 834 000 | 10 741 500 | +0,9 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz