name | autoweek.cz

VW očekává vyšší ceny aut se spalovacími motory

VW očekává vyšší ceny aut se spalovacími motory

19.07.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Šéf značky Volkswagen a objemových značek Thomas Schäfer předpokládá, že ceny aut se spalovacími motory porostou. Emisní norma Euro 7 bude stát zákazníky až 5000 eur (125 000 Kč). Je proto otázkou, zda se vyplatí vývoj 9. generace Volkswagenu Golf.
Ve střednědobém horizontu již koncern VW nevidí vozy se spalovacími motory jako cenově výhodnou alternativu k elektromobilům. Nový šéf značky Volkswagen a Skupina koncernových objemových značek (tj. Volkswagen, Škoda, Seat/Cupra a Volkswagen Užitkové vozy) Thomas Schäfer očekává, že ceny osobních vozů výrazně porostou v důsledku zavádění plánované emisní normy EU Euro 7. Vozy se spalovacími motory budou kvůli složitějšímu čištění výfukových plynů o 3000 až 5000 eur (75 000 až 125 000 Kč) dražší. Jak sdělil pro Welt am Sonntag: „U malých aut lze náklady jen těžko tyto dodatečné absorbovat, takže základní mobilita se spalovacími motory bude výrazně dražší,“
 
Nová auta s cenou pod 300 000 Kč už v budoucnu nebudou existovat. Volkswagen proto zvažuje, zda se současný Golf 8. generace vůbec dočká nástupce: „Budeme muset zjistit, zda stojí za to vyvíjet nové vozidlo, které nevydrží na trhu ani celých sedm nebo osm let. Je to extrémně drahé. Více budeme vědět za dvanáct měsíců.“
 
„Individuální mobilita je základní potřebou a musí zůstat dosažitelná i v budoucnu,“ řekl Schäfer. Řešením je podle Volkswagenu elektromobilita. Od roku 2025 chce podle Schäfera skupina uvést na trh čtyři modely malých elektrických aut - kromě Volkswagenu ID.2 (jeho podobu naznačil koncept ID.Life)  a dalšího Volkswagenu přibudou modely i od Škody a Cupra. „Plánujeme nabídnout ID.2 za méně než 25 000 eur (615 000 Kč). Za tři roky to bude super atraktivní cena za elektromobil. Dojezd by měl být minimálně 350 až 400 km, to je v tuto chvíli psychologická hranice,“ řekl Schäfer
 
Cílem Volkswagenu podle Schäfera už není podíl na trhu, ale o ziskové podnikání. „Pěkná čísla v žebříčcích nejsou rozhodující. V minulosti jsme poskytovali specializované produkty v touze stát se největším výrobcem automobilů na světě,“ řekl bývalý šéf značky Škoda.