name | autoweek.cz

VW potvrzuje změnu ve vedení Cariad

VW potvrzuje změnu ve vedení Cariad

09.05.2023 | Vladimír Rybecký | Aktuality

To, co se dosud říkalo jen v zákulisí, už je oficiální: Volkswagen se zbavuje celého vedení softwarové divize Cariad. Generální ředitel Dirk Hilgenberg musí odejít a ve vedení jej nahradí Peter Bosch přicházející z automobilky Bentley.

Volkswagen vyměňuje téměř celé představenstvo ve své softwarové společnosti Cariad: generální ředitel Dirk Hilgenberg musí na konci měsíce uvolnit své místo Peteru Boschovi, dosud výrobnímu řediteli Bentley. Rozhodla o tom v pondělí dozorčí rada koncernu VW na narychlo svolaném mimořádném zasedání. Odejít musejí také CTO Lynn Longová a finanční ředitel Thomas Sedran. Také jejich funkce má převzít Peter Bosch. Pouze personální šéf Rainer Zugehör zůstává ve své funkci. Ve skutečnosti se podle informací Automobilwoche mělo rozhodnout až ve čtvrtek po středeční valné hromadě VW v Berlíně. Protože ale informace unikla už koncem minulého týdne, jednání kontrolního orgánu bylo posunuto.

 

Peter Bosch je bývalý konzultant společnosti Oliver Wyman, který strávil sedm let u značky Volkswagen než v roce 2017 přešel do automobilky Bentley. Peter Bosch převezme funkci od 1. června.

 

Peter Bosch má dostat do představenstva dva softwarové experty, ale jejich jména zatím nebyla uvedena. Jedním z nich má být podle Manager Magazinu Thomas Günther, který na konci roku 2021 přešel z Porsche do Cariadu, a na druhé místo se hledá externí odborník.

 

Reorganizace Cariad byla jedním z ústředních témat v desetibodovém plánu generálního ředitele Olivera Bluma, který zveřejnil po svém nástupu do čela koncernu poté, když loni v září převzal vedení po bývalém šéfovi Herbertu Diessovi, který Cariad založil, ale nedokázal jej postavit na pevné základy.

 

Diess spojil úsilí Volkswagenu v oblasti softwaru do společnosti Cariad, aby se pokusil zefektivnit vývoj a udržet si kontrolu nad tím, co podle něj bude v budoucnu klíčovou oblastí inovací pro automobily. Celou existenci Cariadu ovšem provázejí zpoždění a nadměrné výdaje. Problémy ve společnosti Cariad zpozdily práce na důležitých nových elektricky poháněných modelech vozidel Porsche Macan a Audi Q6 e-tron. Plánované spuštění celofiremní strukturální softwarové platformy pro automobily, která má umožnit autonomní řízení úrovně 4 a která měla být zavedena v celém vozovém parku koncernu od roku 2026, bylo odloženo nejméně o dva roky.

 

Mluvčí VW pro Reuters pouze uvedl, že Volkswagen analyzuje Cariad a jeho projekty. Byla už údajně přijata řada rozhodnutí. K tomu dodal, že Cariad a vývoj softwaru pro vozidla zůstávají nedílnou součástí strategie koncernu Volkswagen. Aby byl Cariad efektivnější, má být nyní organizace restrukturalizována a zaveden nový model řízení a organizace. Blume s novým vedením neplánuje radikální obrat, hodlá však klást větší důraz na spolupráci, aby se plány automobilky v oblasti softwaru konečně rozběhly, a ne aby se vše za každou cenu řešilo vlastními silami. Mají být uzavřena intenzivní technologická partnerství se silnými technologickými společnostmi. Zda jedním z nich bude izraelská pobočka Intelu Mobileye, která už spolupracuje s VW užitkové vozy na vývoji autonomního řízení, zatím nebylo potvrzeno.