name | autoweek.cz

VW se zaměří na on-line prodej

VW se zaměří na on-line prodej

17.10.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Společnost Volkswagen do dubna 2020 zcela promění svou dealerskou síť a organizaci prodeje aby umožnila přímý prodej automobilů a on-line aktualizaci softwaru pro své nové vozy s elektrickým pohonem. V rámci toho uzavře se svými evropskými dealery nové smlouvy.
Základní koncernová značka Volkswagen Osobní vozy zásadním způsobem přebuduje svou prodejní strukturu tak, aby umožnila prodej automobilů, on-line služeb a sdílení vozů přes internet. „On-line prodej se stane klíčovým přínosem pro rozvoj nového prodejního modelu,“ uvedl Volkswagen při prezentaci nového obchodního modelu. Ten bude připraven současně s uvedením nové řady vozidel s elektrickým pohonem I.D. v roce 2020. Tyto vozy by měly být rovněž připojeny na internet. Volkswagen plánuje vyrobit 10 milionů elektromobilů na bázi nové modulární platformy MEB.
 
„Volkswagen vyvine společnou internetovou platformu, která bude zpracovávat celý proces koupě auta, a to včetně uzavření smlouvy, financování, platby a dokonce i využití vozidel,“ uvedla automobilka. Nová prodejní platforma umožní poprvé nabídnout přímý prodej - dosud byl prodej aut vyhrazen jen pro značkové prodejce. Volkswagen předpokládá, že v rozmezí let 2020 až 2025 se jen asi 5 % kupujících rozhodne pořídit si vůz přímo přes internet a pouze si jej vyzvednout u některého z prodejců. Automobilka tuto cestu chce využít především k prodeji softwaru a on-line služeb.
 
Po vzoru společnosti Apple s iPhonem zákazníci Volkswagenu obdrží speciální identifikační číslo, tzv. Zákaznické číslo. Stávající základní aktivity budou doplněny o digitální služby, jako jsou sdílení, dobíjení a fakturace pro elektromobily a nabídky elektronického obchodování. Kromě toho budou automobily získávat aktualizace a vylepšení softwaru prostřednictvím mobilních zařízení. Zákazníci už tak pro získání přístupu k novým službám nebudou muset navštívit některého z prodejců.
 
Nový způsob prodeje bude spolupracovat se stávajícími dealery. Evropští prodejci proto musejí do konce listopadu uzavřít novou smlouvu, aby jim Volkswagen mohl nabídnout tyto nové digitální služby. Obchodní ředitel značky Jürgen Stackmann a předseda Evropského sdružení prodejců Volkswagenu EDC Matti Pörhö v Berlíně o tom podepsali smlouvu.
 
Podle informací společnosti Volkswagen je v Evropě více než 5400 značkových prodejců a servisních partnerů s přibližně 54 000 zaměstnanci. Ti by podle Stackmanna měli i nadále zůstat jako reprezentanti značky důležitým stavebním kamenem. „Bylo by omylem si myslet, že zákazníci přejdou do virtuálního světa,“ uvedl Jürgen Stackmann. Připomenul, že také v obchodě už vznikly nové obchodní příležitosti - odkazoval na digitální služby při obchodování s ojetými automobily.
 
„Věříme v nový obchodní model, protože posiluje podnikatelskou odpovědnost obchodníků. Prodejci hrají důležitou roli ve velkých budoucích výzvách digitalizace a elektromobility, založených na solidní ziskovosti obchodu,“ řekl Matti Pörhö.
 
Nový prodejní model bude uveden v Evropě v dubnu 2020 a značka Volkswagen Osobní vozy si od něj slibuje každoročně pět milionů nových zákazníků.