name | autoweek.cz

Vyplula největší loď pro přepravu automobilů na světě
12.05.2025 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Čínský výrobce elektromobilů BYD spustil na vodu největší nákladní loď pro vozidla na světě. Jde o čtvrtou loď pro přepravu vozidel společnosti BYD určenou k posílení jejích globálních přepravních kapacit.
Loď BYD Shenzhen je 219 m dlouhá a 37,7 m široká. Byla dodána ve městě Yizheng v východočínské provincii Ťiang-su (Jiangsu). Tato dvoupalivová loď pro přepravu automobilů s pohonem na LNG je dosud čtvrtou lodí pro přepravu automobilů společnosti BYD. Spuštění BYD Shenzhen dále posílí přítomnost společnosti a její dodací kapacity do zahraničí.
Čínská loď pro přepravu automobilů BYD Shenzhen, postavená v loděnici skupiny China Merchants Group, je s 9200 standardními místy pro přepravu NEV největší lodí svého druhu na světě. Na první plavbu vyplula se 7000 vozidly BYD NEV z přístavu Tchaj-cchang (Taicang) v provincii Ťiang-su a po 30 dnech na moři dorazí do brazilského přístavu Itajai.
Loď je vybavena nejmodernějšími ekologickými technologiemi, jako jsou vysoce účinné, energeticky úsporné hlavní motory, kondenzátor odpařovacích plynů BOG a nátěry povrchu snižující odpor. Tyto inovace účinně zlepšují energetickou účinnost plavidla a zajišťují, že splňuje nejnovější environmentální normy stanovené Mezinárodní námořní organizací IMO.
Při slavnostním předání generální ředitel divize veřejného obchodu společnosti BYD Wang Junbao poznamenal, že efektivní nakládací systém a pokročilé ochranné technologie společnosti BYD mohou poskytnout stabilní a nízkouhlíkovou logistickou podporu pro globální dodávky vozidel s novými zdroji energie (NEV) společnosti BYD. „Dodání lodi BYD Shenzhen představuje klíčový krok v globalizační strategii společnosti BYD. Je to víc než jen přepravní loď. Slouží jako námořní most spojující čínské inovace s globálním trhem a umožňuje uživatelům po celém světě sdílet výhody čínských technologií.“
V roce 2024 dosáhl zahraniční prodej společnosti BYD 417 200 vozidel, přičemž Brazílie se stala významným trhem s 76 700 prodanými vozidly, což představovalo meziroční nárůst o 328 %.
Společnost BYD dosud provozuje tři lodě ro-ro, a to Explorer No.1, Changzhou a Hefei. LTaké tyto tři lodě byly postaveny v Číně. V prvním čtvrtletí roku 2025 tyto lodě přepravily do zahraničí 25 000 vozidel NEV. Vývoz všech vozidel NEV z Číny meziročně vzrostl o 43,9 % na 441 000 kusů. Podle Generální celní správy Číny překročil celkový čínský vývoz automobilů v roce 2024 6,4 milionu kusů a udržel si tak již druhý rok po sobě přední světovou pozici.
V reakci na rostoucí poptávku po přepravních kapacitách vozidel si čínští výrobci automobilů, jako jsou BYD, Chery a SAIC Motor, v posledních letech budují vlastní flotily. Logistická divize SAIC Motor Anji Logistics si v loděnici Jiangnan Shipyard objednala několik velkých přepravníků automobilů s kapacitou přes 7000 vozidel.
Foto: BYD
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz