name | autoweek.cz

Výše pojistného plnění již za pár minut s novou online aplikací

Výše pojistného plnění již za pár minut s novou online aplikací

06.03.2017 | Vladimír Rybecký | Autoservis

Uživatelsky přátelská on-line aplikace na stránkách AXA pojišťovny ve čtyřech jednoduchých krocích nejen vyhodnotí rozsah poškození automobilu, ale automaticky stanoví i výši pojistného plnění.
Nejrychlejší likvidaci drobných škod v Česku nabízí nově AXA díky IT novince, která po identifikaci pojištěného vozidla a nahrání fotodokumentace poškozených pohledových dílů, dokáže v řádech minut všechny informace vyhodnotit a zároveň spočítat i individualizovanou úhradu škody. V případě výplaty pojistného plnění na účet klienta se významně zkrátí čas uzavření pojistné události na 24 hodin.  
 
„AXA je první pojišťovna v ČR, která expresní automatickou on-line likvidaci škod klientům nabízí. Naše aplikace sama vyhledá poškozené náhradní díly v katalozích, dokáže odhadnout rozsah servisních prací, a tak pomůže klientovi spolehlivě určit výši pojistného plnění. To vše v rekordně krátkém čase, tedy „na počkání“. Pokud klient s navrhovanou výší plnění souhlasí, uzavření pojistné události včetně převodu částky na účet klienta netrvá obvykle déle než 24 hodin. Aplikace je určena především klientům, u kterých se poškození vozidla týká tzv. pohledových dílů. Automaticky ji mohou využít pro výpočet výše plnění z havarijního pojištění, ale i z tzv. povinného ručení,“ říká Karel Douda, manažer likvidace škod pojišťovny AXA.
 
K ověření dat slouží zaslané fotografie včetně fotografie pojištěného vozidla, tachometru, identifikačního čísla vozidla, řidičského oprávnění klienta a protokolu o nehodě. Aplikace je vytvořena pro použití jak na počítači, tak v tabletech a chytrých telefonech. Sama rozezná, jaký přístroj klient používá a přizpůsobí se mu.
 
V případě, že klient nebude souhlasit s výší pojistného plnění, resp. upřednostňuje tradiční způsob šetření pojistné události, je možné se kdykoliv obrátit na nejbližšího pracovníka likvidace pojistných událostí pojišťovny AXA. Ten zabezpečí nejen dokumentaci škody, ale i výpočet finančního plnění.
 
„Po úspěšném zvládnutí pilotní fáze, vstupujeme v těchto dnech do tzv. ostrého provozu. Navíc v řádu několika týdnů aplikaci zpřístupníme i našim klientům na Slovensku,“ uzavírá Karel Douda.