name | autoweek.cz

Vývoj elektromobilů VW se stěhuje do Číny

Vývoj elektromobilů VW se stěhuje do Číny

27.11.2025 | Vladimír Rybecký | Aktuality

VW si klade za cíl snížit náklady na vývoj elektromobilů o 50 % díky novému testovacímu centru v Číně.

Volkswagen si klade za cíl snížit náklady na vývoj elektromobilů (EV) v Číně až o 50 % po plném uvedení do provozu svého nového testovacího centra v Che-fej. Ve svém prohlášení německá skupina uvedla, že tento vývoj přináší komplexní vývojové kapacity přímo na čínský trh.

 

Zařízení, které je součástí společnosti Volkswagen Group China Technology Company (VCTC), spojuje testování softwaru a hardwaru, validaci akumulátorů a hnacího ústrojí a kompletní ověřování platformy vozidla na jednom místě.

 

VW uvádí, že tato konsolidace umožňuje jak plánované snížení nákladů, tak i kratší vývojové cykly. Podle Volkswagenu lze tak zkrátit dobu vývoje o 30 %. To souvisí se zavedením Čínské elektrické architektury CEA, první zonální elektrické/elektronické architektury skupiny navržené speciálně pro čínský trh. Architekturu CEA dodávají společně společnosti VCTC a Cariad China v Che-fej. Využitím místního rozvoje a včasné integrace dodavatelů během koncepční fáze nových automobilů a technologií lze náklady na nový model u konkrétních klíčových projektů snížit až o 50 %.

 

Předseda představenstva a generální ředitel Volkswagen Group China Ralf Brandstätter uvedl: „Rozšířením naší působnosti v Che-fej posilujeme naši schopnost rychle reagovat na místní potřeby a formovat technologie přímo tam, kde budou použity. Tento krok prohlubuje náš závazek vůči Číně a zajišťuje, že naše budoucí produkty budou od samého začátku odrážet preference a očekávání čínských zákazníků.“

 

Provozovna v Che-fej je nyní nejrozsáhlejší centrum výzkumu a vývoje VW mimo Německo. Komplex se rozkládá na ploše zhruba 100 000 m² a nachází se v něm více než 100 laboratoří. Technický ředitel Volkswagen Group China a generální ředitel VCTC Thomas Ulbrich uvedl: „Nové dílny poskytují našim inženýrským týmům zcela novou úroveň integrace. Nyní můžeme paralelně provozovat softwarové, hardwarové a kompletní procesy validace vozidel, zkracovat rozhodovací cykly a mnohem rychleji dovádět inovace do zralosti. Toto prostředí nám umožňuje s vysokou přesností a efektivitou prosazovat technologie inteligentních vozidel nové generace.“

 

Volkswagen plánuje další rozšíření kapacit areálu. Laboratoř pro testování integrace funkcí (FIT) by měla zahájit provoz v polovině roku 2026. Kromě domácího trhu se nové laboratoře v Che-fej využívají také k validaci produktů a technologií určených k exportu do regionů, jako jsou ASEAN a Blízký východ. O využití pro vozy prodávané v Evropě se zatím nemluví.

 

Foto: VW