name | autoweek.cz

Vývoj soutěžního vozu Škoda Fabia R 5 běží podle plánu

Vývoj soutěžního vozu Škoda Fabia R 5 běží podle plánu

16.02.2015 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Fabia R 5 je pokračováním 114leté historie motoristického sportu značky Škoda. V Itálii a v České republice ji testují vítěz asijsko-pacifického mistrovství Jan Kopecký a mistr Evropy Esapekka Lappi.
Vývoj s napětím očekávaného nového soutěžního speciálu značky Škoda probíhá podle plánu. Fabia R 5 prošla v uplynulých týdnech rozsáhlým testováním na mnoha tratích za nejrůznějších povětrnostních podmínek.
 
Testů se zúčastnili šampion asijsko-pacifického mistrovství Jan Kopecký a mistr Evropy Esapekka Lappi. Jako nástupce úspěšného modelu Fabia Super 2000 by měla Fabia R 5 psát další úspěšnou kapitolu 114leté historie motoristického sportu značky Škoda.
 
​„Novou Fabii R 5 jsme úspěšně testovali na asfaltu a naposledy také na šotolině. Pocit v novém autě je na všech površích velice dobrý. Jsme na správné cestě,“ řekl spokojený Kopecký.
 
Zkušený 33letý jezdec se při testech v Itálii koncem ledna střídal s Esapekkou Lappim. I finský mistr Evropy byl z jízdy v novém rallyovém speciálu značky Škoda, zatím ještě v maskovacím „zebřím“ vzhledu, nadšený: „Myslím, že Fabia R 5 bude pokračovat v úspěšné historii značky Škoda v motoristickém sportu.“
 
Testy nového vozu Fabia R 5 budou v následujících týdnech pokračovat po celé Evropě. Do týmu jezdců, který přináší důležité poznatky pro vývoj nového rallyového speciálu značky Škoda, patří také zkušený belgický rallyový jezdec Freddy Loix a několikanásobný rakouský mistr Raimund Baumschläger.
 
Zájem o Fabii R 5, vyvinutou na bázi nového sériového modelu Fabia, je u zákaznických týmů velký. Už světová premiéra vozu Fabia R 5 Concept Car na Essen Motor Show koncem listopadu minulého roku vzbudila velký zájem veřejnosti.
 
V souladu s předpisy FIA je nový soutěžní vůz Fabia R 5 vybaven turbomotorem o objemu 1,6 l. To je podstatná změna oproti dvoulitrovému atmosférickému benzinovému motoru vozu Fabia Super 2000. Kromě toho bude mít nové auto sekvenční pětirychlostní převodovku a přední kola zavěšena na vzpěrách typu McPherson. Hmotnost bude, jak stanoví předpisy, minimálně 1230 kg.
 
Svou soutěžní premiéru oslaví nová Škoda Fabia R 5 po úspěšné homologaci u  Světové automobilové federace FIA. Šéf týmu Škoda Motorsport Michal Hrabánek: „Chceme mít novou Fabii R 5 schválenou do poloviny roku 2015. Takže jedeme zcela podle harmonogramu.“