name | autoweek.cz

Vývoj v Číně povede k restrukturalizaci globálního trhu
30.12.2022 | Vladimír Rybecký | Aktuality
Konzultační společnost McKinsey očekává, že vývoj na čínském automobilovém trhu povede k restrukturalizaci globálního trhu.
Konzultační společnost McKinsey & Company zveřejnila zprávu o spotřebitelském průzkumu na čínském automobilovém trhu. Zpráva naznačuje, že tržní prostředí se spolu se spotřebitelskými návyky a povědomím o značce se pod vlivem rychlého rozvoje chytrých elektrických vozidel proměňuje.
Zpráva očekává, že čínští výrobci elektromobilů přinesou zámořským spotřebitelům cenově výhodnější modely a podpoří strukturální změny na globálním automobilovém trhu. Podle předpovědního modelu McKinsey se během deseti let od 2021 do 2030 očekává celosvětový prodej asi 800 milionů osobních vozidel, přičemž prodej vozů s elektrickým pohonem by měl dosáhnout asi 220 milionů. Prodej elektromobilů na čínském trhu bude pravděpodobně představovat téměř 50 %, což znamená, že se během deseti let na čínském trhu prodá kolem 100 milionů elektrovozů.
Výsledek spotřebitelského průzkumu odhalil nové charakteristiky čínského automobilového trhu, od nichž se očekává, že budou v příštích pěti až deseti letech utvářet technologický vývoj, nové obchodní modely a změní strukturu konkurence v automobilovém průmyslu.
Vzhledem k tomu, že zvyšování osobní spotřeby zůstává hlavní motivací nákupu automobilů, mezi čínskými spotřebiteli zaujímají stále větší podíl racionální zákazníci. Přitom kupující elektromobilů v Číně mají zcela jiné povědomí o značce než tradiční zákazníci pořizující si vozidla na fosilní paliva. Zavedené mezinárodní značky přitom vykazují menší výhody. Průzkum ukazuje, že spotřebitelé elektromobilů v Číně projevují rostoucí loajalitu, která vyplývá z uspokojivého výkonu vozidla a zákaznické zkušenosti, což výrobce povzbuzuje, aby podporovali všestrannou péči o zákazníky.
Automobilové společnosti, které jsou připraveny přijmout trend chytrých elektrických vozidel, by podle zprávy společnosti McKinsey měly vyvinout zvláštní úsilí proměně značky. Pro společnosti je také důležité najít rovnováhu mezi investicemi a návratností elektromobilů a podnikání s inteligentními vozidly. Podle zprávy musejí budovat on-line i off-line marketingové sítě a vytvářet nové obchodní modely v rámci dodavatelského řetězce.
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz