name | autoweek.cz

Výzva před začátkem školního roku

Výzva před začátkem školního roku

26.08.2010 | | Autoservis

Se začátkem školního roku Wrigley doporučuje zvýšit pozornost při řízení.

Začátek školního roku dokáže být pro řidiče z hlediska bezpečnosti provozu velice náročný. Po úskalích, kterým motoristé čelili v průběhu letních prázdnin, je nový školní rok dalším z období, kdy by všichni měli zvýšit svoji pozornost při řízení, a to nejen v blízkosti škol, ale i v běžném městském provozu.

Děti se začátkem školního roku často zapomínají, že bezstarostné prázdniny na chalupě, u moře nebo jinde už dávno skončily. Proto je v tomto období třeba, aby řidiči přítomnost našich nejmenších, kteří usednou zpět do školních lavic, brali v potaz a podle toho také zvýšili svoji pozornost nejen v blízkosti škol, ale také v běžném městském provozu.

Podle statistik Policie ČR jsou prázdniny, společně s prvními podzimními měsíci, jedním z období s nejvyšším počtem dopravních nehod. Počasí se s příchodem podzimu zhoršuje, ochlazuje se a přibývá srážek. Dny se navíc zkracují a řidiči pociťují častěji únavu. Během státních svátků a prodloužených víkendů navíc na silnice vyjíždí tzv. sváteční řidiči.

Společnost Wrigley, světový výrobce žvýkaček, proto v rámci své edukační kampaně apeluje na řidiče, aby v tomto období dbali zvýšené opatrnosti. Doporučuje, aby motoristé více než kdy jindy dodržovali pravidla silničního provozu, soustředili se při jízdě na řízení, bedlivě sledovali situaci na silnici a chování ostatních účastníků provozu a dodržovali vzdálenost mezi vozidly tak, aby v případě, že se na vozovce znenadání objeví dítě nebo jiná překážka, dokázali včas zareagovat.

Wrigley zároveň doporučuje motoristům vozit s sebou v autě neustále balíček žvýkaček, které je osvěží, aniž by jim odvedly pozornost od řízení.

\"Začátek nového školního roku a podzim je z hlediska dosavadních statistik nejnebezpečnějším obdobím pro řidiče i ostatní účastníky silničního provozu. V rámci edukace proto apelujeme na všechny motoristy, aby byli na svých cestách opatrní a dávali pozor i na ty nejmenší, kteří se nám vrací do školních lavic, říká Petr Bednář, marketingový manažer Wrigley.