name | autoweek.cz

Francouzský komfortní expres
14.11.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Peugeot i nadále usiluje o úspěch v obtížném segmentu střední třídy. Druhá generace modelu 508 k tomu má všechny předpoklady.
Navzdory rozsáhlému přesunu zájmu kupujících od tradičních modelů střední třídy k SUV a prémiovým značkám, i nadále přetrvává zájem některých značek o tento segment. Dokládá to nový Peugeot 508.
Segment střední třídy v Evropě
Zatímco v polovině 90. let překračoval podíl vozů střední třídy hranici 20 % evropského trhu, nyní už je to jen 3,2 %. Přitom třetina z nich se prodává v Německu. Dalšími významnějšími trhy jsou Velká Británie, Francie a Polsko. Zajímavé je, že Česká republika je v počtu prodaných vozů v tohoto segmentu v Evropě na 9. místě. Při vývoji aut střední třídy je ovšem dnes rozhodující skutečnost, že tyto vozy se skvěle prodávají na dnes nejdůležitějším trhu světa - v Číně.
Segmentu střední třídy jednoznačně dominují kombi, představující 60 % prodaných vozů. Zatímco klasické sedany se rychle vytrácejí s podílem už jen 13 %, roste zájem o liftbacky, které už překročily podíl 20 %. Je to dáno mj. i tím, že právě tento typ karoserie je velmi oblíbený mezi generací čtyřicátníků, což jsou nejčastěji ti, kteří rozhodují o výběru firemních vozů. Všichni výrobci se dnes ve střední třídě snaží nabízet bohatě vybavené vozy blížící se v mnoha ohledech prémiovým vozům, protože cena u jednoznačně převažujících firemních zákazníků nebývá tím nejdůležitějším kritériem.
Navzdory systematické kampani proti vznětovým motorům si v tomto segmentu uchovávají dominantní postavení s podílem kolem 60 %, byť zájem o ně mezi kupujícími klesá. Roste zájem o hybridní pohon, nicméně ten stále dosahuje jen 5 % z celkového počtu prodaných vozů střední třídy. Rostoucí podíl zážehových motorů mezi těmito automobily převážně používanými k jízdám na dlouhé vzdálenosti znamená, že rostou emise CO2.
Místo sedanu fastback
V reakci na současné trendy Peugeot 508 nově přichází jako liftback (fastback), který bude samozřejmě následovat i nezbytné kombi. Ve své nové podobě s bezrámovými dveřmi je 508 o plných 60 mm nižší než předchůdce a současně je i širší, takže působí mnohem dynamičtějším dojmem. S délkou 4750 mm (rozvor náprav 2793 mm) je kratší než většina konkurentů. Objem zavazadlového prostoru: je 487 l resp. až 1537 l.
Použití platformy PSA EMP2 umožnilo dosáhnout snížení hmotnosti v průměru o 70 kg v porovnání s předchozí generací.
Přehlednost i komfort
Nová 508 samozřejmě využívá nejnovější generaci uspořádání ovládacích a informačních prvků Peugeot i-Cockpit s malým volantem a vyvýšeným digitálním sdruženým přístrojem ve formě 12,3“ displeje v kombinaci s 8“ nebo 10“ dotykovými displeji, opět v kombinaci s páčkami pro ovládání nejdůležitějších funkcí.
Novinkou pro zvýšení komfortu nejen při dlouhých cestách je sedadlo řidiče (u vyšších výbav i spolujezdce) s masážní funkcí, které získalo ocenění ergonomie zdravotní certifikát AGR (Aktion für Gesunder Rücken - Akce pro zdravá záda).
Bezpečnostní systémy
Základní vybavení asistenčními systémy Pack Safety zahrnuje aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu PFIL s možností korekce jízdní dráhy, systém rozpoznání dopravního značení upravující nejvyšší povolenou rychlost, systém automatického nouzového brzdění Active Safety Brake, Distance Alert, který upozorní řidiče akustickým a vizuálním signálem na blížící se překážku a systém sledování doby řízení Coffee Break Alert.
Novinkou je systém nočního vidění Night Vision, který používá infračervenou kameru umožňující rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200 - 250 m a řidiče na displeji upozorňuje na pohybující se objekty.
V městském provozu má řidič k dispozici systém Visiopark 2, poskytující výhled v úhlu 360°, a poslední generaci systému Full Park Assist s perimetrickou funkcí FlankGuard, kde systém během parkování nebo vyjíždění z parkovacího místa automaticky ovládá řízení, zrychlení a brzdění.
I nadále s turbodiesely
Na výběr je jediný zážehový motor 1,6 THP PureTech 180 (133 kW/180 k) a tři turbodiesely 1,5 BlueHDi 130 (96 kW/130 k) a 2,0 BlueHDi 160 (120 kW/163 k) resp. 180 (130 kW/177 k). Převodovka je osmistupňová automatická EAT8 od firmy Aisin, jen pro nejslabší turbodiesel lze volit i přímo řazenou šestirychlostní. Plug-in hybridní pohon bude k dispozici koncem roku 2019.
Cenová nabídka začíná na 730 000 Kč za verzi BlueHDi 130 MAN6. Součástí základní výbavy jsou mj. Peugeot i-Cockpit, tempomat, denní světla a zadní svítilny s LED, automatická klimatizace, stěrače Magic Wash a sada asistentů Safety Pack. Záruka se skládá ze dvouleté značkové a následné tříleté (resp. do 60 000 km) v rámci servisní smlouvy Optiway Garance. Na vrcholu nabídky výbav je verze GT Line s tlumiči pérování na zadní víceprvkové nápravě s řízeným variabilním odpružením Active Suspension Control.
Pro evropské trhy se Peugeot 508 vyrábí v Mylhúzách.
Segment střední třídy v Evropě
Zatímco v polovině 90. let překračoval podíl vozů střední třídy hranici 20 % evropského trhu, nyní už je to jen 3,2 %. Přitom třetina z nich se prodává v Německu. Dalšími významnějšími trhy jsou Velká Británie, Francie a Polsko. Zajímavé je, že Česká republika je v počtu prodaných vozů v tohoto segmentu v Evropě na 9. místě. Při vývoji aut střední třídy je ovšem dnes rozhodující skutečnost, že tyto vozy se skvěle prodávají na dnes nejdůležitějším trhu světa - v Číně.
Segmentu střední třídy jednoznačně dominují kombi, představující 60 % prodaných vozů. Zatímco klasické sedany se rychle vytrácejí s podílem už jen 13 %, roste zájem o liftbacky, které už překročily podíl 20 %. Je to dáno mj. i tím, že právě tento typ karoserie je velmi oblíbený mezi generací čtyřicátníků, což jsou nejčastěji ti, kteří rozhodují o výběru firemních vozů. Všichni výrobci se dnes ve střední třídě snaží nabízet bohatě vybavené vozy blížící se v mnoha ohledech prémiovým vozům, protože cena u jednoznačně převažujících firemních zákazníků nebývá tím nejdůležitějším kritériem.
Navzdory systematické kampani proti vznětovým motorům si v tomto segmentu uchovávají dominantní postavení s podílem kolem 60 %, byť zájem o ně mezi kupujícími klesá. Roste zájem o hybridní pohon, nicméně ten stále dosahuje jen 5 % z celkového počtu prodaných vozů střední třídy. Rostoucí podíl zážehových motorů mezi těmito automobily převážně používanými k jízdám na dlouhé vzdálenosti znamená, že rostou emise CO2.
Místo sedanu fastback
V reakci na současné trendy Peugeot 508 nově přichází jako liftback (fastback), který bude samozřejmě následovat i nezbytné kombi. Ve své nové podobě s bezrámovými dveřmi je 508 o plných 60 mm nižší než předchůdce a současně je i širší, takže působí mnohem dynamičtějším dojmem. S délkou 4750 mm (rozvor náprav 2793 mm) je kratší než většina konkurentů. Objem zavazadlového prostoru: je 487 l resp. až 1537 l.
Použití platformy PSA EMP2 umožnilo dosáhnout snížení hmotnosti v průměru o 70 kg v porovnání s předchozí generací.
Přehlednost i komfort
Nová 508 samozřejmě využívá nejnovější generaci uspořádání ovládacích a informačních prvků Peugeot i-Cockpit s malým volantem a vyvýšeným digitálním sdruženým přístrojem ve formě 12,3“ displeje v kombinaci s 8“ nebo 10“ dotykovými displeji, opět v kombinaci s páčkami pro ovládání nejdůležitějších funkcí.
Novinkou pro zvýšení komfortu nejen při dlouhých cestách je sedadlo řidiče (u vyšších výbav i spolujezdce) s masážní funkcí, které získalo ocenění ergonomie zdravotní certifikát AGR (Aktion für Gesunder Rücken - Akce pro zdravá záda).
Bezpečnostní systémy
Základní vybavení asistenčními systémy Pack Safety zahrnuje aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu PFIL s možností korekce jízdní dráhy, systém rozpoznání dopravního značení upravující nejvyšší povolenou rychlost, systém automatického nouzového brzdění Active Safety Brake, Distance Alert, který upozorní řidiče akustickým a vizuálním signálem na blížící se překážku a systém sledování doby řízení Coffee Break Alert.
Novinkou je systém nočního vidění Night Vision, který používá infračervenou kameru umožňující rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 200 - 250 m a řidiče na displeji upozorňuje na pohybující se objekty.
V městském provozu má řidič k dispozici systém Visiopark 2, poskytující výhled v úhlu 360°, a poslední generaci systému Full Park Assist s perimetrickou funkcí FlankGuard, kde systém během parkování nebo vyjíždění z parkovacího místa automaticky ovládá řízení, zrychlení a brzdění.
I nadále s turbodiesely
Na výběr je jediný zážehový motor 1,6 THP PureTech 180 (133 kW/180 k) a tři turbodiesely 1,5 BlueHDi 130 (96 kW/130 k) a 2,0 BlueHDi 160 (120 kW/163 k) resp. 180 (130 kW/177 k). Převodovka je osmistupňová automatická EAT8 od firmy Aisin, jen pro nejslabší turbodiesel lze volit i přímo řazenou šestirychlostní. Plug-in hybridní pohon bude k dispozici koncem roku 2019.
Cenová nabídka začíná na 730 000 Kč za verzi BlueHDi 130 MAN6. Součástí základní výbavy jsou mj. Peugeot i-Cockpit, tempomat, denní světla a zadní svítilny s LED, automatická klimatizace, stěrače Magic Wash a sada asistentů Safety Pack. Záruka se skládá ze dvouleté značkové a následné tříleté (resp. do 60 000 km) v rámci servisní smlouvy Optiway Garance. Na vrcholu nabídky výbav je verze GT Line s tlumiči pérování na zadní víceprvkové nápravě s řízeným variabilním odpružením Active Suspension Control.
Pro evropské trhy se Peugeot 508 vyrábí v Mylhúzách.
Střední třída v EU | 1. pol. 2018 | 1. pol. 2017 | rozdíl |
1. Volkswagen Passat | 93 252 | 95 234 | -2,1 % |
2. Škoda Superb | 42 361 | 44 852 | -5,6 % |
3. Opel/Vauxhall Insignia | 41 714 | 29 890 | +39,6 % |
4. Ford Mondeo | 26 603 | 30 898 | -13,9 % |
5. Volkswagen Arteon | 12 873 | 2 004 | - |
6. Renault Talisman | 11 918 | 19 532 | -39,0 % |
7. Toyota Avensis | 11 774 | 14 413 | -18,3 % |
8. Mazda6 | 9 456 | 12 980 | -27,1 % |
9. Kia Optima | 8 169 | 8 061 | +1,3 % |
10. Peugeot 508 | 7 153 | 13 567 | -47,3 % |
Segment celkem | 281 047 | 292 857 | -4,0 % |
Další články
© 2025 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz