name | autoweek.cz

Chevrolet Orlando má co nabídnout

Chevrolet Orlando má co nabídnout

19.01.2011 | Vladimír Rybecký | Nové modely

V Ekotechnickém muzeu v Praze se uskutečnila prezentace Chevroletu Orlando. Toto MPV ve stylu crossoveru zaujme nejen svým nekonvenčním vzhledem.

Chevrolet Orlando jsme už podrobně představovali. Nyní tento zajímavý automobil přichází na český trh. V nabídce se zařadí mezi sedan Cruze a sedmimístné SUV Captiva. Chevrolet Orlando vyrábí GM DAT v jihokorejském Incheonu.

U Chevroletu věří, že svým nekonvenčním designem s prvky crossoveru si tento sedmimístný minivan (s výrobou pětimístné verze se nepočítá) najde své příznivce. Není důvod tomu nevěřit. Stejně jako je i v Evropě (o České republice ani nemluvě) řada příznivců Johnnyho Cashe, Hanka Williamse či Martyho Robbinse, tak není důvod, aby si je nenašlo i Orlando. Zvláště, když nepřichází jen s americkým stylem designu, ale nabízí i solidní kvalitu a praktičnost, v níž si ani v nejmenším nezadá s nejprodávanějšími vozy v segmentu kompaktních minvanů. Navíc přidává velmi konkurenceschopnou cenu a bohatou výbavu už v základní podobě.

Orlando chce oslovit ty, kteří potřebují praktické prostorné auto, ale pro něž je SUV nebo velké MPV příliš drahé. Jak už bylo řečeno, zaujme i ty, kteří, kteří se chtějí na první pohled odlišit.Zajímavé je, že u Chevroletu v tomto ohledu mnohem více sázejí na ženy, které mívají rozhodující slovo při výběru rodinného vozu.

Orlando má všechny důležité prvky požadované od kompaktního minivanu, tedy variabilně využitelný interiér, snadnou manipulaci se sklopnými a ve druhé řadě i podélně posuvnými sedadly, dostatek odkládacích prostor a k tomu několik zajímavých nápadů, jako např. standardně dodávané interní zrcátko či odkládací prostor ukrytý za panelem autorádia.

Chevrolet Orlando byl vytvořen na koncernové platformě GM Delta II jako jeho blízký příbuzný Chevrolet Cruze, od něhož se liší prodlouženým rozvorem (stejnou používá mj. i nový Opel Astra, ovšem se sofistikovanější zadní nápravou).

Orlando se nabízí se zážehovým čtyřválcem 1,8 l 16V o 104 kW (141 k) nebo vznětovým 2,0 VCDi ve dvou výkonových verzích 96 kW (131 k) resp. 120 kW (163 k). Výkonnější turbodiesel, který je jen o 7000 Kč dražší, je k dispozici i se šestirychlostní samočinnou převodovkou umožňující sekvenční řazení.

Už základní verze LS má ve výbavě vše potřebné kromě klimatizace - mj. šest airbagů,elektronický systém stability ESC, dálkové ovládání centrálního zamykání, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, rádio s přehrávačem CD/MP3 a vstupem AUX či zásuvku 12 V. Výbava LT, o níž se podle zkušeností s modelem Cruze předpokládá, že bude nejprodávanější, přidává mj. klimatizaci, parkovací asistent, palubní počítač a uzavíratelnou odkládací schránku mezi sedadly. Nejvyšší výbava LTZ vedle prvků pro zatraktivnění vzhledu doplňuje ještě tempomat. Základní verze LS s motorem 1,8 16V přijde na 362 900 Kč.