name | autoweek.cz

Dacia Sandero v novém kabátě

Dacia Sandero v novém kabátě

09.12.2012 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Na český trh přicházejí hatchbacky Dacia Sandero a crossover Dacia Sandero Stepway se zcela novou identitou. Jejich uvedení na český trh bylo spojeno s otevřením nové prodejny značky Dacia společností Auto Tichý - centrum otevřela v Milovicích symbolizující plánované posilování značky i v této oblasti.

Dacia je značkou, která pro období krize nabízí řešení v cenově dostupných vysoce praktických vozech. Auto původně vyvinutá pro rozvíjející se trhy východní Evropy, Asie, Afriky a Latinské Ameriky získává své příznivce dokonce i v západní Evropě. Od roku 2004 už bylo prodáno více než 2 miliony vozů této značky.

Také v České republice se Dacii daří. Od roku 2004 se u nás už prodalo 23 867 vozů rumunské značky. Z toho bylo 6200 sedanů Logan, uvedených v roce 2004, 7400 kombi Logan MCV (od roku 2007), 4250 hatchbacků Sandero (uveden v červnu 2008), 1100 vanů a 550 pick-upů, které jsou v prodeji od roku 2009 a 4300 SUV Duster, ač bylo uvedeno až v roce 2010 (jeho poptávka je větší než možnosti výroby - prodalo by se už minimálně o 1000 kusů víc). Od června 2012 je v prodeji minivan Lodgy, jehož už bylo dodáno 180 kusů a dalších 430 je objednáno. V současné době má 36 prodejců, ale cílem je jejich počet během následujících 12 měsíců zvýšit na 45. O další oživení prodeje by se měly představit nové modely Sandero a Sandero Stepway, které přicházejí se zajímavou cenovou nabídkou zvyšující jejich šance na úspěch.

Hatchback Dacia Sandero a verze s charakterem crossoveru Sandero Stepway jsou uváděny jako druhá generace. Ve skutečnosti se ale změnil jen vnější design především aplikací zcela nového pojetí přídě vozu, dodávající mu mnohem důstojnější vzhled. V interiéru objevíme modernizovanou přístrojovou desku převzatou z modelu Lodgy.

Po technické stránce ke změnám nedošlo s výjimkou uvedení zcela nového moderního zážehového tříválce TCe 90. Ani objem zavazadlového prostoru se nezměnil: 320/1200 l. Nabídku výbav rozšiřují poprvé u Dacie nabízený tempomat, nová funkce Eco a vynikající multimediální systém s navigací Media NAV.

Pro Sandero jsou připraveny osvědčené úsporné motory Renault - zážehové 1,2 16 V 55 kW/75 k a 1,2 16V LPG 53 kW/72 k, turbodiesel 1,5 dCi ve verzích 55 kW/75 k nebo 66 kW/90 k a už zmíněnou novinku, přeplňovaný zážehový tříválec 0,9 TCe 66 kW/90 k.

Ty nejdůležitější změny se týkají nové obchodní strategie, která tyto vozy povyšuje na velmi lákavou alternativu ve svém segmentu, a to nejen pro nízkou základní cenu. Při zachování základní ceny jako u dosavadní verze 159 900 Kč (s využitím Dacia Finance 134 900 Kč) se základní výbava rozšířila o posilovač řízení, ESP, čtyři airbagy a asymetricky dělená sklopná zadní sedadla. Pro verzi Stepway se standardně dodávají střešní lišty. K tomu se přidalo snížení ceny za servisní prohlídky za tři roky (servisní interval je 1 rok/20 000 km) vč. ceny za olej na předem garantovaných celkových 7000 Kč. Současně se na tyto vozy poskytuje záruka na tři roky resp. 100 000 km.

Pro příští rok Dacia připravuje další lákavé novinky - v březnu uvedení nové podoby sedanu Logan a především zcela novou verzi Sandero kombi, která přijde v červenci a o níž nepochybně bude velký zájem.

Nový generální ředitel společnosti Renault ČR Eric Basset očekává od Dacie prorok 2013 další vzestup: "V současné době se odhady činí velmi obtížně, ale náš cíl je jasný, a tím je být v Top 10. Letos v říjnu se Dacia poprvé dostala mezi deset nejprodávanějších na českém trhu s cílem dostat se na deváté místo před Toyotu. Je tu obrovský potenciál a ten chceme v roce 2013 využít. Budeme mít o čtvrtinu více prodejců, a proto bychom měli o čtvrtinu zvýšit prodej - z letošních 4000 vozů na 5000 Dacií v roce 2013."

Zvláštní situace je u značky Dacia s obchodem s ojetými vozy. Eric Basset ve svém vystoupení prokázal, že je se situací na českém trhu velmi dobře obeznámen:"Tradicí zde je, že se tři čtvrtiny ojetých aut přenechávají v rámci rodiny a pouze čtvrtina vozů se nabízí na protiúčet. To je zásadní, protože ojetá Dacia stojí v prodejně maximálně dva dny. Vozy, o něž je zájem, se prodávají spíš neoficiálně. Snaha o koupi ojeté Dacie znamená dlouhé čekání. Uvedení speciálního programu pro ojeté vozy Dacia tedy v současné situaci zatím neřešíme. Jisté aleje, že naši prodejci by byli rádi, kdyby ojetých vozů měli více."