name | autoweek.cz

Rekordy Škoda Auto v roce 2016

Rekordy Škoda Auto v roce 2016

23.03.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Škoda dosáhla v roce 2016 nové rekordy v objemu produkce i v prodeji. Celosvětově dodala zákazníkům rekordních 1 126 500 vozů (+6,7 %) a její celosvětový tržní podíl značky vzrostl na 2,14 %.
Uplynulý rok byl rokem 25. výročí navázání úspěšného partnerství mezi koncernem Volkswagen a českou automobilkou. Šlo o období, v němž se Škoda z vedoucí značky v regionu s jediným modelem se třemi variantami proměnila v celosvětově úspěšnou automobilku se sedmi modelovými řadami a 40 deriváty. Současně se uplynulých 25 let stalo pro celý svět ukázkou příkladného partnerství. Za 25 let se také zdvojnásobil počet zaměstnanců.
 
V roce 2016 bylo po celém světě vyrobeno 1 152 000 vozů se značkou Škoda.
Výroba 2016​ 2015​ změna v %
Octavia 445 415 425 629 +4,6 %
Rapid 216 603 189 187 +14,5 %
Fabia 203 308 195 349 +4,1  %
Superb 148 880 84 550 +76,1 %
Yeti 95 417 89 890 +6,1 %
Citigo 41 247 41 280 -0,1 %
Kodiaq 1 167 - -
Roomster - 11 166 -
CELKEM 1 152 037 1 037 051 +11,1 %
 
Skupina Škoda Auto v číslech   2016​ 2015​ změna v %
​Dodávky zákazníkům ​tis. vozů ​1 126 ​1 056 ​+6,7
​Dodávky zákazníkům bez Číny ​tis. vozů ​811 ​774 ​+4,8
​Výroba 1) tis. vozů ​1 152 ​1 037 ​+11,1
​Výroba v závodech Škoda 2) ​tis. vozů ​776 ​694 ​+11,8
​Odbyt 3) ​tis. vozů ​814 ​747 ​+9,0
​Počet zaměstnanců 4) ​osob ​29 580 ​26 646 ​+11,0
1) Značka Škoda celosvětově
2) Zahrnuje produkci značky Škoda, bez produkce v Číně, na Slovensku, v Rusku a v Indii, ale včetně dalších koncernových značek, jako Seat, Audi a VW; produkce vozů bez rozložených sad
3) Odbyt vozů bez rozložených sad
4) Počet zaměstnanců bez agenturního personálu, včetně učňů
 
Investice do vývoje a modernizace
Navzdory mírnému poklesu z 591 milionů eur na 548 milionů eur, tj. o 7,0 %, jsou věcné investice nadále na velmi vysoké úrovni. Směřují především do modernizace výroby a vývoje nových modelů. Největší část (428 milionů eur) směřovala do rozšíření závodu v Kvasinách, kde bylo vytvořeno 2600 nových pracovních míst a roční produkce dosáhne 295 000 vozů.
 
V dubnu 2017 budou otevřena nová pracoviště rozšířeného Motorového centra, což umožní, aby Škoda převzala více vývojových aktivit v rámci skupiny Volkswagen. Do tohoto projektu Škoda investuje 12 milionů eur.
 
Elektromobil v roce 2020
„S naší Strategií 2025 budeme v růstu značky Škoda důsledně pokračovat i v příštích letech. Naší modelovou paletu dále obnovíme a rozšíříme a vstoupíme na nové trhy, do nových zákaznických segmentů a digitálních oblastí podnikání. Kromě toho se soustředíme také na elektrifikaci našich vozů. V roce 2020 na trh uvedeme první model značky Škoda s čistě bateriovým pohonem. První ukázku, jak by mohla vypadat elektrická budoucnost značky Škoda, představíme na autosalonu v Šanghaji,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier.
 
Nejpozději v roce 2019 bude uveden na trh model Superb s plug-in hybridním pohonem a s tímto systémem se počítá i pro model Octavia. Uvedení nových modelů s elektrickým pohonem bude spojeno s uvedením nové koncernové platformy pro vozidla s elektrickým pohonem MEB, kterou bude využívat i Škoda.
 
Významným oceněním schopností vývoje Škoda Auto se stalo pověření vedením společného projektu koncernu Volkswagen se společností Tata Motors při vývoji zcela nové modelové řady pro potenciálně velmi perspektivní trh v Indii. „Potvrzuje se tím, že Česká republika je nejen zemí, kde se vyrábějí kvalitní automobily, ale i místo špičkového vývoje,“ zdůraznil Bernhard Maier.
 
Sportovní varianta Kodiaqu a nová generace modelu Yeti
V roce 2017 představí Škoda celkem 11 modelových novinek. V březnu měly na autosalonu v Ženevě svou premiéru výrazně přepracované modelové řady Octavia, Rapid, Rapid Spaceback a Citigo i modelové varianty Kodiaq Scout a Kodiaq SportLine, Octavia RS 245 a Octavia Scout. V Šanghaji se zanedlouho představí nová varianta modelu Kodiaq s karoserií ve stylu kupé. Kodiaq Coupé bude vystaven jako koncept, ale v roce 2018 se dostane i do výroby. O tom, zda se Kodiaq v této podobě objeví i v České republice, údajně představenstvo zatím nerozhodlo.
 
Na podzim se představí nová generace modelu Yeti (je neuvěřitelné, s jakou rychlostí převzaly zpravodajské weby nepravdivou informaci jednoho novináře o změně jména tohoto modelu, aniž by si ji kdokoliv ověřil - šlo o stejný typ „fake news“ jako nepravda o jednání VW o koupi FCA), který se opět bude vyrábět v Kvasinách. O rok později by měl modelovou nabídku rozšířit crossover/SUV menší než Yeti a využívající platformu MQB A0, předběžně v Číně ohlášený jako Model K.
 
Škoda vidí velký potenciál pro redukci flotilových emisí CO2 v rozšiřování nabídky vozidel s pohonem na zemní plyn (CNG).
 
Strategie 2025
Pilíře Strategie 2025 jsou digitalizace, konektivita a nové mobilní služby. Cílem je vyvinout pro zákazníky zcela nové možnosti mobility. V rámci Strategie 2025 se značka orientuje především na vozy typu SUV, sleduje nejnovější trendy a dynamicky reaguje na nástup nových technických inovací.
 
„Budeme se snažit spojovat to nejlepší ze dvou světů - jak výrobou co nejlepších automobilů, tak i využitím nových elektronických a informačních systémů pro lepší, atraktivnější a chytřejší auta. Škoda bude v tomto vývoji hrát aktivní roli. Automobil zůstane i nadále jádrem naší nabídky. V budoucnu jej ale doplníme o služby, díky nimž bude život v každodenním provozu jednodušší, efektivnější, pohodlnější a bezpečnější. Škoda se tak změní z tradičního výrobce automobilů v poskytovatele mobility v širším smyslu. Připravujeme nová fascinující řešení mobility a nové obchodní modely pro individuální mobilitu. Součástí této strategie je i nový Škoda Auto DigiLab v Praze, který posílí naší inovační a digitální kompetenci,“ říká Bernhard Maier.