name | autoweek.cz

Peugeot 5008 nově jako sedmimístné SUV

Peugeot 5008 nově jako sedmimístné SUV

24.04.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Peugeot 5008 vychází ze stejného základu jako model 3008. Je ale delší a nabízí i sedmimístné provedení. Právě to by se také mělo víc prodávat než pětimístná verze. Vybavení po stránce konektivity, infotainmentu, hifi a asistenčních systémů je identické jako u modelu 3008.
Peugeot 5008 vyniká velmi variabilním interiérem, což je dáno tím, že sedadla ve druhé i třetí řadě jsou samostatná. Sedadla ve třetí řadě lze vyjmout - při hmotnosti 11 kg je manipulace s nimi snadná - a poté je vložit do prostoru pod podlahou zavazadlového prostoru. Tři sedadla ve druhé řadě jsou nejen sklopná do rovné podlahy, ale lze u nich i nastavit sklon opěradel. Sklopit lze i opěradlo spolujezdce vpředu a vytvořit tak prostor pro dopravu předmětů o délce až 3,20 m.
 
U zákazníků populární i-Cockpit
Interiér je takřka identický s modelem 3008. Samozřejmě vychází z konceptu Peugeot i-Cockpit s malým průměrem multifunkčního volantu, zploštělého nahoře i dole, nastavitelným displejem 12,3“ nahrazujícím přístrojový panel, a ovládáním systémů pro pohodlí s informace prostřednictvím dotykového displeje doplněného o klávesy pro snazší ovládání těch nejčastěji používaných funkcí.
 
Za příplatek je v nabídce také rozšíření i-Cockpit Amplify, který pomocí tlačítka na středovém panelu dokáže zapůsobit na téměř všechny smysly díky změně intenzity jasu a barvy displejů, nastavení parametrů přehrávání hudby, masážnímu systému v sedadlech a parfémovanému osvěžovači vzduchu vyvinutém ve spolupráci s firmou Scentys a výrobcem parfémů Antoinem Lie.
 
Stejně jako 3008 i 5008 nabízí ve světové premiéře tovární zabudování vynikajícího akustického systému francouzské značky Focal.
 
Od 88 do 132 kW a systém Grip Control
Pohonné jednotky se zážehovými motory jsou na výběr 1,2 PureTech/96 kW (130 k) se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo samočinnou EAT6 a 1,6 THP/121 kW (165 k) s převodovkou EAT6. Pro zájemce o turbodiesely to jsou motory BlueHDi 1,6/88 kW (120 k) se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo samočinnou EAT6 a BlueHDi 2,0 l/110 kW (150 k) se šestirychlostní převodovkou a jen pro exkluzivní verzi GT ve výkonnější verzi se 132 kW (180 k) a převodovkou EAT6. U Peugeotu předpokládají největší zájem o turbodiesel 2,0 Blue HDi/150 6MT.
 
Také pro 5008 je k dispozici elektronický systém pro zlepšení záběrových schopností Advanced Grip Control v kombinaci s pneumatikami M+S (Mud & Snow) nabízí vylepšený protiprokluzový systém s volitelnými pěti režimy (Standard, Sníh, Bláto, Písek, ESP OFF) a novou funkcí pomáhající při jízdě ze svahu Hill Assist Descent Control (HADC). Tento systém je náhradou za pohon všech kol, který u středně velkých SUV volí 41 % kupujících. Na rozdíl od modelu 3008 nebude pro 5008 ani v budoucnu k dispozici pohon všech kol s elektromotorem pohánějícím zadní kola kvůli nedostatku místa vzhledem k systému sklápění sedadel ve třetí řadě.
 
Radar a kamery
Funkce varování před srážkou (Distance Alert) umožňuje varovat řidiče, že jeho vozidlu hrozí kolize s vpředu jedoucím vozem nebo s chodcem na vozovce. Automatické nouzové brzdění (Active Safety Brake) zakročí, pokud po upozornění řidič dostatečně rychle nezareaguje a nesešlápne brzdový pedál.
 
Uprostřed předního nárazníku je umístěn radar s maximálním dosahem 150 m. Adaptivní tempomat s funkcí Stop (ACC Stop) zajišťuje při rychlosti od 30 do 180 km/hod automatické udržení rychlosti vozu na hodnotě, kterou řidič naprogramuje a automatickou úpravu vzdálenosti od vozu vepředu.
 
Vůz je vybaven video kamerou 180° ve víku zavazadlového prostoru (Visiopark 1) a v masce chladiče (Visiopark 2). Tento systém umožňuje pomocí kamer zobrazit na dotykovém displeji blízké okolí vozu s pohledem v úhlu 360°.

S pětiletou zárukou
Pro evropské trhy se 5008 vyrábí ve francouzském Rennes. Ceny začínají na 545 000 Kč za verzi Acces 1,2 PureTech 130 MT6 s pětiletou značkovou zárukou. Luxusní verze 5008 GT, dodávaná výhradně s motorem 2,0 BlueHDi 180 EAT6 přijde na 930 000 Kč.