name | autoweek.cz

Nové Audi A8 - dotyk budoucnosti

Nové Audi A8 - dotyk budoucnosti

30.08.2017 | Antonín Matějka | Aktuality

Čtvrtá generace vlajkové lodi automobilky Audi nabízí špičkovou techniku, vysoce komfortní interiér a především zcela nové stylistické pojetí, které sází na přirozenou eleganci a tradiční sportovní geny ingolstadtské značky.
Již na první pohled je nová „á-osmička“ velmi svůdná a ani se nechce věřit, že má na délku hodně přes pět metrů. Široká, vzpřímená šestiúhelníková maska chladiče Singleframe v kombinaci s mírně skloněnou zádí dodává vozu ladný, dynamický profil a kultivovaný vzhled luxusní limuzíny té nejvyšší možné třídy. Punc výjimečnosti vozu navíc podtrhují výrazné světlomety HD Matrix LED s bodovými laserovými světly a efektní zadní svítilny vybavené diodami OLED. Již na první pohled zanechává osvětlení nového modelu A8 mimořádný dojem, k čemuž přispívají animované dynamické osvětlovací funkce, které jedinečným způsobem prezentují luxusní limuzínu při odemykání klíčkem s dálkovým ovládáním. Nejprve se pohybuje světelný bod ve světlometech z vnějšího okraje k vnitřní části vozidla, následně se rozsvítí modré LED laserových bodových světel a nakonec se připojí obrysová světla z vnitřní části k vnějšímu okraji. V zadních svítilnách  OLED souběžně probíhají dvě „smyčky“ se stejně dynamickým estetickým zpracováním. Světlo obíhá v kruhu, nejprve tlumené, pak s maximálním jasem. Při otevření dveří se světelná inscenace přesune do interiéru. Zároveň zazní krátká zvuková znělka. Při vystupování z limuzíny se nový model A8 loučí inscenací v předních a zadních světlometech v opačném pořadí.

Interiér nové luxusní limuzíny značky Audi vychází z velkorysého prostoru pro cestující na předních i zadních sedadlech, špičkové výbavy a záměrně minimalistického pojetí přístrojové desky a středové konzole se dvěma ovládacími dotykovými displeji. Prvním s úhlopříčkou 10,1“ a technologií „black panel“ se ovládají informační a zábavní systémy vozu, druhým (8,6“) pak mimo jiné klimatizace s velmi detailními modely evropských velkoměst ve formátu 3D. Nové Audi A8 je opět nabízeno v prodloužené verzi s označením L (délka 5,3 m) a do ní si můžete za příplatek objednat speciální pravé zadní relaxační sedadlo s opěrkou pro nohy a masáží chodidel.

Nové Audi A8 bude na český trh uvedeno koncem tohoto roku a to se dvěma výrazně modernizovanými motory V6, přeplňovanými turbodmychadlem. Vznětová jednotka 3.0 TDI poskytuje nejvyšší výkon 210 kW (286 k), zážehový motor 3.0 TFSI je vyladěn na 250 kW (340 k). Později budou následovat dva osmiválce – 4.0 TDI o výkonu 320 kW (435 k) a 4.0 TFSI o výkonu 338 kW (460 k), a poté i verze se šestilitrovým dvanáctiválcem W12 a model A8 L e-tron s hybridním systémem pohonu (celkový výkon 330 kW/449 k). Jen pro úplnost dodejme, že všechny modely A8 budou standardně vybaveny stálým pohonem všech kol quattro a vzduchovým odpružením s hydraulicky ovládanými tlumiči a nastavitelnou úrovní světlé výšky vozu.  

V dohledné době se ve vozech Audi A8 rovněž objeví revoluční funkce autonomní jízdy v dopravní koloně (Audi Al traffic jam pilot), která zajistí řízení vozu do rychlosti 60 km/h v popojíždějící dopravě na dálnicích a hlavních silnicích se stavebně oddělenými protisměrnými jízdními pruhy.