name | autoweek.cz

Nová Toyota Auris září na ženevské autosalonu

Nová Toyota Auris září na ženevské autosalonu

08.03.2018 | Antonín Matějka | Aktuality

Třetí generace modelové řady Toyota Auris přináší dynamičtější design, novou podvozkovou platformu a dvě varianty plně hybridního pohonu.

Design nového modelu Auris do značné míry vychází z nové podvozkové platformy TNGA, která nabízí vysokou torzní tuhost, nízké těžiště vozu a špičkové bezpečnostní standardy. Ve srovnání s předchůdcem je nový Auris nejen delší (+ 40 mm) a nižní (-25 mm), ale především mnohem agilnější, elegantnější a aerodynamicky propracovanější. Stylistické změny jsou nejvíce patrné na přídi vozu, jež působí opravdu supermoderně, i díky zajímavě tvarovaným full-LED světlometům a integrovaným světlům pro denní provoz. Boční části lemu kolem masky chladiče nové Toyoty Auris tvoří charakteristický tvar trupu katamaránu v předních rozích, který zdůrazňuje nárůst šířky vozidla o 30 mm a jeho široký sportovní postoj. Samotný rastr masky chladiče má novou podobu, která je zřetelnější a kultivovanější než klasické provedení ve tvaru plástve.

Nové ztvárnění zadní partie je kulatější, než bylo původně v plánu, aby se posílila optická návaznost přední a zadní části vozidla. Díky zvětšení úhlu sklonu zadního skla přibližně o 14 stupňů a svalnatým tvarům nad podběhy zadních kol se vůz celkově jeví jako kompaktnější, přestože se zadní převis karoserie prodloužil o 20 mm. Standardní součástí všech stupňů výbavy je střešní spoiler. Zadní full-LED koncové svítilny používají světlovodné trubice, které svým provedením zdůrazňují široký a přikrčený postoj nového Aurisu při pohledu zezadu. Dynamické tvary nové Toyoty Auris jsou ještě zdůrazněny volitelným dvoubarevným schématem lakování, kde lze kombinovat odstín karoserie s černým provedením střechy a bočními sloupky v leskle černém provedení.

Nový hatchback Toyota Auris přichází na trh s přeplňovaným benzinovým motorem 1,2 litru, který známe například z modelu CH-R, a dvěma variantami plně hybridního pohonu se zážehovými jednotkami 1,8 l/122 k a 2,0 l/180 k. Hybridní ústrojí 1,8 litru nabízí všechny výhody, které zákazníci od plně hybridních pohonů Toyota tradičně očekávají: tichou, intuitivní, agilní a soběstačnou technologii elektrického pohonu a mimořádně nízkou spotřebu paliva. Všechny výše uvedené přednosti nabídne zákazníkům i hybridní soustava 2,0 litru, která plně využívá výhod vyššího jízdního pohodlí, stability, ovladatelnosti a potěšení z jízdy, plynoucích z nové podvozkové platformy TNGA. Majitelům nabídne agilnější jízdní parametry a ještě větší požitek z řízení  díky řazení pádly pod volantem.