name | autoweek.cz

Volkswagen představil Modulární platformu pro elektromobily MEB

Volkswagen představil Modulární platformu pro elektromobily MEB

18.09.2018 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volkswagen ukázal šasi postavené s využitím nové Modulární platformy pro elektromobily MEB (Modularen E-Antriebs-Baukasten). Na stejném základě vznikají i první vozy Škoda s plně elektrickým pohonem.
Platforma MEB bude technologickým základem nové rodiny vozidel s elektrickým pohonem značky Volkswagen, která se bude označovat I.D. S využitím této platformy ale nevznikne jen nová generace elektromobilů značky Volkswagen, ale i dalších koncernových značek včetně vozů Škoda.
 
MEB není platforma pro vozidla se spalovacími motory dodatečně upravená pro elektrický pohon, ale byla od počátku navržena tak, aby používala plně elektrický pohon.
 
Dostupnější elektromobilita s MEB
Člen představenstva VW E-Mobility Thomas Ulbrich při tom řekl: „MEB je ekonomický a technologický základ elektromobilu pro všechny. Jen v první vlně bude s využitím této platformy vyrobeno 10 milionů vozidel skupiny VW.“
 
Podle vedoucího VW E-Mobility Christiana Sengera má platforma mnoho předností. Mohou do ní být například instalovány větší akumulátory, které zajistí mnohem větší dojezd. „Díky plochým akumulátorům umístěným v podlaze se vůz na silnici chová skvěle a interiér je mnohem prostornější - zde dosahujeme výrazné zlepšení,“ dodal Senger.
 
Volkswagen uvádí, že do konce roku 2022 zahájí výrobu 27 modelů čtyř značek (vč. Škody) využívajících platformu MEB. Na vývoji a přípravě výroby těchto vozidel pracují technici a inženýři především v německých vývojových střediscích v Braunschweigu, Salzgitteru a Kasselu. Zde koncern investoval 1,3 miliardy z celkových šesti miliard eur vynaložených na projekt elektrické mobility.
 
Také podpora infrastruktuře
Také pokud jde o dobíjecí infrastruktury, Volkswagen přinesl něco nového. Poprvé ukázal konstrukční prototyp nástěnné dobíjecí stanice Volks-Wallbox. VW slibuje, že toto domácí zařízení bude cenově dostupné a zajistí snadné a pohodlné dobíjení vozidel rodiny I.D. v rodinných domech.


Volkswagen současně odstartoval kampaň Electric for all (Elektrické pro všechny), která má přesvědčit zatím nedůvěřivé potenciální zákazníky, aby začali kupovat vozidla s elektrickým pohonem. Podrobnosti, týkající se této kampaně, ale zatím nebyly zveřejněny.
 
E-mobilita Made in Germany
Vozy z řady I.D. Volkswagen začne vyrábět v Sasku. Do výrobního závodu ve Cvikově, kde se bude vyrábět první vůz na bázi MEB, investoval 1,2 miliardy eur. Tato investice směřovala především do největšího kompetenčního centra pro elektrickou mobilitu v Evropě.
 
Od dubna 2017 Volkswagen vyrábí model e-Golf ve Skleněné továrně v Drážďanech, která se proměnila v „centrum budoucí mobility“. Zákazníci a návštěvníci se zde interaktivně seznamují se světem elektromobility a digitalizace a dozvídají se více o budoucnosti mobility.
 
Umístění a úkoly
Wolfsburg: Zde se bude odehrávat hlavní část výzkumných a vývojových prací a budou se tu vyrábět první prototypy pro testování ve zkušebním areálu Ehra-Lessien.
 
Cvikov a Drážďany: Sériové vozy řady ID bude společnost Volkswagen vyrábět v Sasku. Do vybavení závodu ve Cvikově se investovalo 1,2 miliardy eur. Výroba zde je vyhrazena pro modely na bázi platformy MEB a vyrostlo zde největší kompetenční centrum pro elektromobilitu v Evropě.
 
Braunschweig: Zde se vyrábějí akumulátory. Odtud už se dodávají pro e-up! a e-Golf i plug-in hybrid Passat GTE3. Výrobní zařízení se v současné době rozšiřuje na výrobu až půl milionu akumulátorů ročně.
 
Salzgitter: V této továrně letos startuje pilotní sériová výroba rotoru a statoru pro elektromotory používané v platformě MEB. Středisko akumulátorů bude mít na starosti vývoj a výrobní odbornost pro výrobu akumulátorů.
 
Kassel: Tento závod je již mnoho let kompetenčním centrem elektrických pohonů. Produkce nového pohonu MEB, vyvinutého z komponent skupiny pro značku Volkswagen, zde bude zahájena koncem tohoto roku.