name | autoweek.cz

Peugeot předvedl modernizované SUV 3008

Peugeot předvedl modernizované SUV 3008

01.09.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Kompaktní SUV Peugeot 3008 dostalo v rámci modernizace nový výraz, novou výbavu a špičkovou techniku.
Druhá generace Peugeotu 3008, využívající platformu PSA EMP2, je mimořádně úspěšným vozem. Od svého uvedení na trh koncem roku 2016 se stal jedním z nejprodávanějších vozů v rychle se rozvíjejícím segmentu kompaktních SUV. S nástupem nových generací největších konkurentů ale během roku 2019 začal jeho prodej stagnovat. Proto po prodeji více než 800 000 kusů nazrál čas pro jeho modernizaci. Jenže vylepšit tak zdařilé a úspěšné auto a navíc přidat něco navíc není vůbec jednoduché.
 
Nová příď a světelný podpis
Ve shodě s novým směřováním designu značky se největší proměna odehrála na přídi. Ta je úplně nově řešená s úzkými LED hlavními světlomety a svislými tenkými pruhy LED spojující denní osvětlení a směrovky. Nový vzhled maska ​​chladiče bez chromových ozdob přidává vozu sebevědomější výraz, ale také zvyšuje dojem robustnosti a mohutnosti. Při pohledu ze strany vyniknou velká 19“ kola pro vrcholnou výbavu GT Pack. Záď zdobí nově řešené svítilny přinášející nový světelný podpis, který se má objevit i u dalších modelů. Peugeot u exkluzivních verzí GT a GT Pack nabízí za příplatek navíc sadu černých doplňků Black pack.
 
V interiéru je novinkou 10“ centrální dotykový displej (dosud byl 8“), samozřejmě doplněný o klávesové ovladače hlavních funkcí toggles switches. Pochopitelně i zde najdeme osvědčené unikátní uspořádání Peugeot i-Cockpit s 12,3“ displejem v roli přístrojového panelu - zde není důvod něco zásadně měnit.
 
Pohonné jednotky
Model 3008 nedávno aktualizoval nabídku pohonných jednotek uvedením dvou plug-in hybridů se zážehovým motorem 1,6 l/133 kW (180 k) a elektromotorem 81 kW - Hybrid 225 e-EAT8 s pohonem předních kol má celkový výkon 165 kW (225 k) a pohonem všech kol Hybrid4 300 e-EAT8 má 220 kW (300 k) díky druhému elektromotoru s 83 kW pohánějícímu v případě potřeby zadní kola. Kapacita akumulátoru 13,2 kWh jim umožňuje dojezd na čistě elektrický pohon 56 km resp. 59 km. Tyto verze, používající víceprvkovou zadní nápravu, se samozřejmě nemění.
 
Mezi zážehovými motorů PureTech najdeme tříválec 1,2 l s výkonem 96 kW (130 k) a čtyřválec 1,6 l s výkonem 133 kW (180 k). Významnou změnu najdeme mezi turbodiesely BlueHDi, kde skončila verze s výkonem 133 kW (180 k), takže už zůstal pouze 1,5 BlueHDi/96 kW (130 k). Pro varianty s výkonem 96 kW (130 k) se kromě šestirychlostní převodovky za příplatek nabízí i automatická EAT8, která je standardem u 133 kW (180 k).
 
Technické inovace
Hlavní technickou inovací je kombinovaný systém Highway Integrated Assist, převzatý z modelu 508, který přináší další vylepšení semiautonomního řízení úrovně 2.
 
Model 3008 z modelu 508 převzal i systém nočního vidění Night Vision. Umožňuje detekci živých bytostí před vozidlem za snížené viditelnosti nebo v noci s dosahem 200 až 250 m. Výstraha se zobrazuje na přístrojové desce, což v uspořádání i-Cockpit řidiči reagovat na nebezpečí mnohem rychleji.
 
Upravená verze 3008 bude těžit z nové struktury úrovní výbav, která byla uvedena s novou generací modelu 308. K dispozici budou tři hlavní úrovně Active, Allure a GT, které budou doplněny sadami střední úrovně.
 
Modernizovaný Peugeot 3008 3008, i nadále vyráběný ve Francii v Sochaux, bude přijde do prodeje koncem roku.